Hei, Minulla on talo, jossa on kellari, ja kellarissa oli väliseinät pystytetty yhteen huoneeseen. Ajatukseni oli vain poistaa vanha tapetti ja laittaa uusi, joten aloin ottaa alas vanhaa tapettia ja samalla aloin tuntea huonoa hajua. Päädyin siihen, että aloin purkaa väliseiniä ja löysin sen jälkeen kosteusvaurion, joka johtui huonosta salaojituksesta talon ulkopuolella. Huomasin myös, että väliseinät oli tehty väärin. Osiin oli käytetty puurunkoja, eristetty ulko- ja väliseinän väliin, jossa eriste oli suoraan vasten molempia seiniä ja näin ollen eriste oli imenyt kosteutta ja pitänyt sen siellä. Seinät oli rakennettu lastulevyistä ja kipsilevyistä (Oikein/Väärin?). Nyt haluan rakentaa seinät uudelleen, kuinka tehdä se? Talo on salaojitettu uudelleen 1 vuosi sitten podrän-menetelmällä ja olen täysin selvillä siitä, että minun tulee käyttää teräsrunkoja. Mutta entä sitten? Uskaaltaako eristettä laittaa jälleen seinien väliin, vai pitäisikö jättää pois? Mitä materiaalia tulisi käyttää seinien rakentamiseen? Kiitollisena vastauksesta.
Hei ..
Nyt kun olet tehnyt salaojituksen talon ympärillä, on iso ongelma poissa..
Nyt voit jälleen käyttää koolauksia ja levyjä sekä eristettä.
Kuten näet piirroksestani, sinulla on olemassa oleva seinä kellarissa ..
Pieni ilmarako ei haittaa, joten puu tulee seinästä
Voit tässä laittaa 5 mm muovivälilevyjä
Sitten voit tehdä piirroksen mukaan ..
Ja laita myös 5 mm muovitassuja pylväisiin, jotta puu tulee lattiasta..
Ehdotus..
ystävällisin terveisin
Eti..
Kiitos ehdotuksestasi....korvissani se kuulostaa hyvältä ehdotukselta .
Vain yksi ajatus....onko riskiä, että kosteus voi jäädä eristeeseen levyjen väliin?
Joo, ihan....ajattelin käyttää metalliprofiileja....mutta loppuratkaisu vaikutti mielestäni hyvältä, kuitenkin pohdinnoillani siitä, onko riski, että rakennan kosteutta eristeeseen levyjen väliin...
On olemassa monia hyviä ketjuja juuri tästä aiheesta. Ilmastoituja jalkalistoja, platonmatto lattian alla jne. Mutta oliko se väliseinä vai onko se niin sanotusti ulkoseinää vasten?
Paras tapa on olla eristämättä ollenkaan ulkoseinää kellarissa, vaan tehdä eristys ulkopuolelta. Niin kuin sanottu, etsi keskusteluista. Tästä aiheesta löytyy paljon.
Paras on olla eristämättä ulkoseinään kellarissa ollenkaan, vaan tehdä eristys ulkopuolelta. Kuten sanottu, etsi ketjuista. Tästä löytyy paljon.
Aivan oikein, kellarin seinät tulee eristää ulkopuolelta. Ei koskaan sisäpuolelta, se aiheuttaa ongelmia. Jos ei nyt, niin myöhemmin. Salaojitus ei aina toimi täydellisesti.
Se on kahdella ulkoseinällä ja kahdella sisäseinässä......ei, olen miettinyt pitkään, pitäisikö eristää vai ei. Olin täysin varma, että eristäminen ei ole tarpeen, koska kaikki, joiden kanssa puhuin, sanoivat, että se oli väärin. Mutta sitten satuin näkemään jakson suuttuneesta kirvesmiehestä, jossa he eristivät juuri kellaritilan, ja se sai minut miettimään. Minulla on eristys ulkopuolelta, koska olen uudelleen viemäröinyt podränilla.....Mutta haluan silti olla varma, että se on tarpeeksi lämmin, koska siitä voi tulla makuuhuone tulevaisuudessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.