Hei,

Aion rakentaa väliseinän olohuoneen (tällä hetkellä L-muotoinen) ja tulevan toimiston/vierashuoneen välille. Lattia on parkettilattia ja katto on puupalkista. Toinen seinä, johon aion kiinnittää kehikon, on kantava ja vakaa, mutta toinen on kipsilevyä (oletan) ja huonosti tuettu.

Olohuoneen puolelle aiomme rakentaa TV-nurkkauksen uutta seinää vasten, ja toimisto/vierashuoneen puolelle aiomme rakentaa vaatekaappeja. Haluamme välttää, että liikaa ääntä kantautuu toimisto/vierashuoneen puolelle.

1. Kuinka minun pitäisi parhaiten kiinnittää kehikko kipsilevyyn? En mielelläni haluaisi purkaa kyseistä seinää ja rakentaa kehikkoa "taakse". Mitä asiantuntijat ajattelevat expander-naulojen ja mahdollisesti kulmateräksien käyttämisestä kattopalkkiin?

2. Kuinka minun pitäisi parhaiten kiinnittää kehikko parkettiin? En haluaisi vahingoittaa parkettia liikaa, jos haluan poistaa seinän myöhemmin. Mutta, en myöskään halua, että seinä alkaa liikkua.

3. Uskotteko, että 93 mm seinä riittää tekemään siitä "hiljaisen"? Remonttikipsi (6 mm) + Puu (70 mm) + OSB (11 mm) + Kipsi (6 mm). Meillä on myös kaapit välissä.

Kiitollisena kommenteista!

//A
 
1. Molly ruuvi on todella hyvä tällaisiin ongelmiin kuin sinun

2. Ei mitään järkevää vastausta, itse luultavasti unohtaisin parketin, voin vaihtaa sen jos haluan purkaa seinän, oletan että et aio purkaa sitä ensi viikolla vain koska voit

3. Laita seinään myös 45mm tai 70mm eristystä, se riittää äänenvaimennukseen
 
Tallbarr sanoi:
1. Molly ruuvi on erittäin hyvä tällaisiin ongelmiin kuin sinun

2. Ei mitään järkevää vastausta, itse varmaankin jättäisin parketin, voin vaikka uusia sen, jos haluan purkaa seinän, oletan ettet suunnittele purkavasi sitä ensi viikolla vain koska voit

3. Laita seinään 45 mm tai 70 mm eristettä, se riittää äänieristykseksi
Kiitos vastauksista! Kuinka pitkiä mollypluggeja löytyy? Senhän täytyy ensin mennä läpi kannatinpuun ja sitten kipsilevyn läpi.

//A
 
Lattialla riittää kaksipuolinen teippi, älä liioittele mollyilla se toimii hyvin tavallisella tulppalla jos se on vain tavallinen sisäseinä.
 
AndreasBe sanoi:
Kiitos vastauksista! Kuinka pitkiä mollyproppuja on olemassa? Sen tulee ensin mennä läpi koolauksen ja sitten kipsilevyn.

//A
Jos molliproppuun kuuluva ruuvi ei riitä, voit korvata sen kierrevarrella. Ne ovat yleensä metrin pituisia, se varmaan riittäisi :)
 
Enk Projektet sanoi:
Lattialla riittää kaksipuolinen teippi, älä liioittele mollyillä, tavallinen tulppa toimii hyvin, jos se on vain tavallinen sisäseinä.
Kiitos vastauksesta! Tämä tuntuu hieman heikolta mielestäni... Kaksipuolinen teippi, eikö se sovellu paremmin metallikoolauksiin? Olen ajatellut rakentaa puukoolauksilla.
 
Mitä aiot kiinnittää seinään sivuttaisvoimilla? Seinähän pysyy paikoillaan, sanoisin, että et tarvitse mitään parkettia varten, mutta itse käyttäisin kaksipuolista teippiä, jota myös käytin kellarissa rakentamaani seinään.
Puinen runko laminaattilattialla, ei liiku tippaakaan.

Äänieristyksestä on muita ketjuja, joissa useat asiantuntijavaikutelmaa antavat kirjoittavat, että eristys ei ole erityisen tehokasta ilman, että käytetään kaksinkertaista kipsilevyä.
Meidän seinässä, joka pitää teini-ikäisten äänet sisällään, on eristys, jotta siitä ei tulisi resonanssirasia + kaksinkertainen kipsilevy ja oikea ovi eli varastonovi ulkokäyttöön ja tiivistelistat, mikä on yllättävän tehokasta.
 
Jan-Å sanoi:
Mihin sivuvoimiin aiot kuormittaa seinää? Seinä seisoo siinä missä seisoo, sanoisin, että et tarvitse mitään parketin suhteen, mutta itse laittaisin kaksipuolista teippiä, mitä teinkin seinälle, jonka rakensin kellariin.
Puukarmi laminaattilattialla, ei liiku tippaakaan.

Äänieristyksestä on olemassa muita ketjuja, joissa useat asiantuntijavaikutelmaa antavat kirjoittavat, että eristys ei ole erityisen tehokasta, vaan ennemminkin on parempi käyttää tuplakipsiä siinä tapauksessa.
Seinässämme, jonka tarkoitus on pitää teinien ääni oman tilansa sisällä, on eristystä, jotta ei tule resonanssikoteloa + tuplakipsi ja oikea ovi eli varasto-ovi ulkokäyttöön ja tiivistelistat, mikä on yllättävän tehokasta.
Hei! En ole niin huolissani sivuvoimista, vaan enemmän siitä, että parketti ei pääse liikkumaan, jos asetan 'raskaan' seinän ja kaapit sen päälle. Olen nyt miettimässä, että sahaisin parketin auki, jotta uusi seinä ei seisoisi parketin päällä. Mutta sitten alkaa mietityttämään, miltä näyttää parketin alla...
 
Parketin alla pitäisi olla joko betonilaatta/palkisto, jos talo on sellainen, tai lattiakuitulevy tai vaihtoehtoisesti puulankku, jos se on puutalo.
Joten jos sinulla ei ole lattialämmitystä, on tietysti ratkaisu kiinnittää seinä tuohon sen jälkeen, kun on sahannut parketin pois. Kelluvien lattioiden kanssa on hankalaa, meillä on edullinen laminaattilattia, joka reagoi voimakkaasti viime kesänä, minkä seurauksena se nosti harjanteita joissakin paikoissa, kun se ei mahtunut seinien väliin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.