6 105 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
Sisäseinä, rako lattian ja OSB-levyn/kipsin välissä
Nopea kysymys vaan!
Olen jakamassa huoneen kahteen pienempään huoneeseen. Olen asettanut tukipuut ja aion asentaa osb-levyt, joissa on ohut remonttikipsi päällä. Joku sanoi minulle, että levyn alareunan ja lattian väliin pitäisi aina jättää tietty väli. Koskeeko tämä sekä osb-levyä että kipsiä vai riittääkö, että näin tehdään vain kipsilevyssä?
osb-levy on 11 mm.
kipsilevy on 6 mm.
tpf/Anders
Olen jakamassa huoneen kahteen pienempään huoneeseen. Olen asettanut tukipuut ja aion asentaa osb-levyt, joissa on ohut remonttikipsi päällä. Joku sanoi minulle, että levyn alareunan ja lattian väliin pitäisi aina jättää tietty väli. Koskeeko tämä sekä osb-levyä että kipsiä vai riittääkö, että näin tehdään vain kipsilevyssä?
osb-levy on 11 mm.
kipsilevy on 6 mm.
tpf/Anders
Koska kipsilevy on vain 6 mm, sinun tulee jättää väli sekä osb:hen että kipsiin. Kun asensin väliseinän, käytin osb + tavallista 12 mm kipsilevyä, mutta jätin silti välin molempiin levyihin. Hyvä, jos asentaa uutta lattiaa, joka tarvitsee laajentua, tai jos haluaa vetää esim. verkko/antennikaapelin lattialistojen taakse.
Jäsen
· Västra götaland
· 118 viestiä
Osb-levyjen väliin on hyvä jättää rako, sillä osb-levyt laajenevat/kutistuvat ilmankosteuden mukaan, ja jos käy huono tuuri, voi saada pullistuvan seinän.
Klikkaa tästä vastataksesi