1 439 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Sisäkatto kipsi puoliladonta
Aion viikonloppuna asentaa sisäkaton tavallisista kipsilevyistä.
Minulla on ajatus asettaa ne puoliin, sillä kuvittelen, että siitä tulee vahvempi (vähemmän riskiä tulevista halkeamista), jos vältetään lyhyiden sivujen suorien saumojen.
Sen ei pitäisi kestää kauemmin, mutta onko ideassani muita haittoja?
Minulla on ajatus asettaa ne puoliin, sillä kuvittelen, että siitä tulee vahvempi (vähemmän riskiä tulevista halkeamista), jos vältetään lyhyiden sivujen suorien saumojen.
Sen ei pitäisi kestää kauemmin, mutta onko ideassani muita haittoja?
Vinkkini on käyttää näitä viistettyjen reunojen kanssa ympäriinsä. http://www.norgips.se/produkter/gipsskivor/plan-13/index1,77.htm
Sinun pitäisi laittaa kipsi suunnitellusti, mutta sinun ei tarvitse tehdä puolisaumaa. Aloita seuraava rivi edellisen rivin yli jääneellä palalla. Muista asentaa kortla saumoihin, jos et ole käyttänyt kokonaisia palkkeja niissä.
Joo, se olisi ollut hienoa, mutta valitettavasti ne ovat todella paljon kalliimpia, ja ne ovat vain 900 leveitä, minä haluan 1200, jotta jotakin tapahtuu.Stefan N sanoi:
Ok, mutta tarkoitatko todella, että pitäisi vahvistaa avorimoituksen (c-c 300) lyhytliitoksissa?Matti_75 sanoi:
Siitä en ole koskaan kuullutkaan.
rakennustyömailla tehdään sitä harvoin, mutta jos teet sen itse, se on ehdottomasti sen arvoista! varmista myös, että on oikea lämpö kolmen kuukauden ajan ennen kuin aloitat tasoittamisen ja maalaamisen, niin halkeamien riski on melkein poissa! usko minua, minä ja muutama muu olemme kokeilleet melkein kaikkea.. 
Klikkaa tästä vastataksesi