Aion viikonloppuna asentaa sisäkaton tavallisista kipsilevyistä.
Minulla on ajatus asettaa ne puoliin, sillä kuvittelen, että siitä tulee vahvempi (vähemmän riskiä tulevista halkeamista), jos vältetään lyhyiden sivujen suorien saumojen.
Sen ei pitäisi kestää kauemmin, mutta onko ideassani muita haittoja?

Sinun pitäisi laittaa kipsi suunnitellusti, mutta sinun ei tarvitse tehdä puolisaumaa. Aloita seuraava rivi edellisen rivin yli jääneellä palalla. Muista asentaa kortla saumoihin, jos et ole käyttänyt kokonaisia palkkeja niissä.

Stefan N sanoi:
Vinkkinäni on käyttää näitä reunalistalla ympäriinsä. [linkki]
Joo, se olisi ollut hienoa, mutta valitettavasti ne ovat todella paljon kalliimpia, ja ne ovat vain 900 leveitä, minä haluan 1200, jotta jotakin tapahtuu.

Matti_75 sanoi:
Sinun tulisi asentaa kipsilevyt kuten suunnittelit, mutta sinun ei tarvitse käyttää puolimyötäystä. Aloita seuraava rivi edellisen rivin ylijäämäosalla. Muista vahvistaa lyhytliitoksissa, jos sinulla ei ole kattavia kaarilistoja niissä.
Ok, mutta tarkoitatko todella, että pitäisi vahvistaa avorimoituksen (c-c 300) lyhytliitoksissa?
Siitä en ole koskaan kuullutkaan.

Gabbe1 sanoi:
Ok, mutta tarkoitatko todella, että pitäisi lyhentää hajapaneelin (c-c 300) välillä jokaisessa lyhyessä liitoksessa?
En ole koskaan kuullutkaan siitä.
Kyllä, sitä minä tarkoitan, se estää liitoksia halkeamasta yhtä helposti.

rakennustyömailla tehdään sitä harvoin, mutta jos teet sen itse, se on ehdottomasti sen arvoista! varmista myös, että on oikea lämpö kolmen kuukauden ajan ennen kuin aloitat tasoittamisen ja maalaamisen, niin halkeamien riski on melkein poissa! usko minua, minä ja muutama muu olemme kokeilleet melkein kaikkea.. :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.