Olemme tällä hetkellä remontoimassa kellaria. Harrastushuone ja verstas. Minulla on ongelma katon kanssa. Siellä on koolaukset, ja ajattelin laittaa katon koolausten väliin ja mietin kipsilevyjä. Huoleni on, kuinka paljon mahdollinen putkista tippuva vesi kestää, koska siellä on johtoja, jotka haluamme peittää. Pitäisikö laittaa suoja kipsin yläpuolelle, vai kestääkö kipsi vähän vesiroiskeita? Ei siis tipu tällä hetkellä mitään, mutta jos kipsilevy menee täysin pilalle vähästä vedestä, siitä voi tulla kallista pitkällä tähtäimellä, toisaalta voi olla hyvä, jos se selvästi osoittaa vuodon.

Emme halua käyttää omaisuuksia tehdäkseni siitä liian hienoa, koska emme aio asua kellarissa.

Miten te olisitte tehneet?

PhilipZ PhilipZ sanoi:
Tiputtelua putkista, ne kestävät, koska siellä kulkee johdot joita haluamme piilottaa.
Tiputtelua putkista?
Jos tarkoitat vuotoa, on etu jos havaitset sen nopeasti.
Kondenssia kylmävesiputkista. Eristä putket, niin ei tule kondenssia.

Hieman vaikea ymmärtää kysymystäsi!

• Tykkään
PhilipZ
  • Laddar…
K kest sanoi:
Tippa röristä?
Tarkoitatko vuotoa, on etu, jos huomaat sen nopeasti.
Kondenssia kylmävesiputkista. Eristä putket, niin ei synny kondenssia.

Vähän vaikea ymmärtää kysymystäsi!
Kysymykseni on, suosittelisitko kipsilevyjä kellarin kattoon ja kestäisivätkö kipsilevyt pari pisaraa vettä ilman, että niitä tarvitsee vaihtaa heti niiden kostuessa hieman. Toki on hyvä, jos mahdolliset vuodot havaitaan nopeasti, koska katon yläpuolella tulee olemaan putkia.

En suosittele mitään kattoa, jos sinulla on veden drop. Korjaa drop niin se ei ole enää ongelma.

• Tykkään
Kungen_283746 ja 2 muuta
  • Laddar…
Maxwells demon TotalControl sanoi:
Suosittelen, ettei katossa ole mitään, jos sinulla on vesitippaa. Korjaa tippa, niin siitä tulee merkityksetön kysymys.
Tietysti EI pidä tippua. Mutta JOS niin tapahtuisi. Joten kysymys on kipsilevystä tai muusta materiaalista kattona.

Et saa rakentaa putkiliitoksia lainkaan, jos haluat noudattaa Säkert Vatten -ohjeita. Jos sisäkattoosi tulee vaurioita tippuvasta vedestä, saatat jäädä ilman vakuutuskorvausta.
Jos haluat asentaa kipsilevyjä, sinun tulisi ensin asentaa harvalaudoitus 30 c/c, muuten se tulee roikkumaan.

• Tykkään
PhilipZ
  • Laddar…
PhilipZ PhilipZ sanoi:
Tietysti sitä EI PITÄISI tapahtua. Mutta JOS se tapahtuisi. Joten kysymys on kipsilevyt vai jokin muu materiaali kattoon
Se toimii erinomaisesti kipsillä katossa, minulla on se itse kellarissa.

• Tykkään
PhilipZ
  • Laddar…
Henkan Sundberg Henkan Sundberg sanoi:
Se toimii erinomaisesti gypsillä katossa, minulla on se itse kellarissa.
Kiitos Henkan
Oletko maalannut toisen/kaikki puolet vai jättänyt sen olla?

PhilipZ PhilipZ sanoi:
Kiitos Henkan
Oletko maalannut toista/kumpaakin puolta vai jättänyt sen sellaiseksi?
Olen tasoittanut ja maalannut kuten tavallisesti, tasoittanut levyjen välejä ja maalannut yhden puolen.

Yksi: Se ei saa vuotaa.
Kaksi: Jos se vuotaa, on vain hyvä, jos se havaitaan mahdollisimman pian.
Kolme: Jos se vuotaa ja olet onnistunut asentamaan uuden sisäkaton, pystyt varmasti korjaamaan vahingon niin alhaisilla kustannuksilla, ettei sinun edes tarvitse käyttää vakuutustasi!

Neljä: Mistä huolesi koostuu? Onko sinulla riskirakenne?

• Tykkään
Maxwells demon
  • Laddar…
K kest sanoi:
Yksi: Sen ei pitäisi vuotaa.
Kaksi: Jos se vuotaa. On vain hyvä, jos se havaitaan mahdollisimman pian.
Kolme: Jos se vuotaa ja olet onnistunut saamaan uuden sisäkaton sinne. Olet varmasti kykenevä korjaamaan vahingon niin alhaisin kustannuksin, että sinun ei edes tarvitse käyttää vakuutustasi!

Neljä: Mistä huolesi johtuu? Onko sinulla riskirakenne?
aloittelija. Joten on erityisen utelias mitä muut ovat tehneet ja ei, se ei ole riskirakenne.

• Tykkään
kest
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.