Aion rakentaa laajennuksen pulpettikatolla talon päätyyn.
Luulen, että olen perillä kaikista vaiheista, paitsi juuri siitä, missä tasossa sisäkatto on suhteessa hammarbandetiin, kiitos puuoppaan jne.
Aion käyttää 220 kokoisia kattopalkkeja. Ajattelen spontaaneesti, että asetetaan 45x70??? kokoinen tukirakenne hammarbandetiin kohtisuoraan taloa kohti (240 cm), jonka alle sitten asetetaan harvarimoitus. Sisäkaton taso tulee silloin muutaman sentin hammarbandetin yläreunan alapuolelle. Samaan aikaan tuntuu, että tämä antaa todella vähän tilaa katon eristykselle lähellä hammarbandetia.
220-ilmaväli- vinoleikkaus=>12-15 cm eristystä maksimissaan...Ehkä se on ok, koska se on viimeinen pieni osa...
On syytä huomata, että minulla ei ole paljon tilaa korkeussuunnassa, kun ajattelen 14 asteen kattokaltevuutta ja vähintään 220 cm katon korkeutta (vanha talo, joten se on 220 katon korkeutta standardina muissa huoneissa).
Minusta se kuulostaa ihan ok. 12-15 cm eristys ei ole erityisen hyvä, mutta ei myöskään erityisen huono, kyseessä on kuitenkin hyvin lyhyt matka.
Ainoa, johon kiinnitän huomiota, on 45x70, johon sisäkatto ripustetaan? Se tuntuu heti ajatellen melko heikolta, mutta se riippuu myös siitä, kuinka pitkä se on ja mitä aiot käyttää sisäkaton verhoiluna. Jos haluat sileän kipsilevykaton, sinun täytyy mahdollisesti käyttää suurempia mittoja. Ehkä voit kiinnittää 45x70 pystysuorilla koolauksilla kattopalkkeihisi, jolloin 45x70 voisi riittää.
me puhumme kattopalkkien 240 cm jännevälistä, joihin kiinnitän tinneritaket. Voin tietenkin tiukentaa näitä. En halua olla rajoittunut siinä, millaisen katon voin laittaa. Pitäisikö mennä niin korkealle kuin 145 vai mitä?
me puhumme 240cm spanvidd kattopalkkien, joihin kiinnitän tinnertaket. Voin tietysti nostaa näitä. En halua olla rajoitettu siinä, minkä tyyppisen katon voin asentaa. Pitäisikö mennä niin korkealle kuin 145or ehkä?
En oikeastaan tiedä, mitä vaaditaan. Se oli enemmänkin tunne, että 45x70 olisi vähän heikkoa. Menisin varmaan vähintään 45x120 tällä spanviddellä.
Minulla on noin 3 metrin jänneväli, ja olen laittanut 45x95 kattopalkkeina, cc600. Se on riittävän vakaa minulle, vaikka se saattaa hieman liikkua, jos siihen roikkuu, mutta 45x70 on todennäköisesti hieman liian ohut.