Hei!

Olen parhaillaan remontoimassa uutta keittiötä ja olohuonetta avoimella pohjaratkaisulla. Olen käytännössä valmis purkutyön kanssa ja aion aloittaa sisäkaton rakentamisen ja seinien päällystämisen.

Olen ajatellut laskea kattoa 70 mm 45 x 70 palkeilla, joihin laitan 13 mm kipsilevyt, jotta voin sitten kitata ja maalata. Seiniin olen ajatellut vetää uudet johdotukset ja sitten asentaa 6 mm remonttikipsilevyt suoraan puupinnan päälle.

Kaksi kysymystä on tullut vastaan, joihin haluaisin mielelläni apua.

Ensinnäkin, pitäisikö minun laittaa höyrysulku kattoon ja seiniin ennen kuin aloitan rakentamisen? En alun perin ajatellut laittaa, mutta katsottuani paljon erilaisia remonttivideoita YouTubesta, huomaan, että se usein asennetaan sekä kattoihin että seiniin. Meillä on ollut ongelmia homeen kanssa kylmäullakolla, joka on olohuoneen yläpuolella, luultavasti siksi, että olemme vaihtaneet pellettipoltin maalämpöön ja remontoineet kylpyhuoneen keskikerroksessa ja asentaneet sinne suihkun, joka oli aiemmin vain kellarikerroksessa.

Kysymys kaksi. Pitäisikö minun rakentaa seinään kehikko ja asentaa 13 mm kipsilevyt sen sijaan, että asennan remonttikipsilevyt suoraan olemassa olevan päälle? Appiukko on sitä mieltä, että seinään pitäisi rakentaa kehikko.

Rakennus on 1,5-kerroksinen kellarilla ja se on rakennettu vuonna 1952. Remontti tapahtuu siis keskikerroksessa/sisäänkäyntikerroksessa.

Kaikki vinkit otetaan kiitollisina vastaan!

• Tyhjä huone, jossa puuseinät ja -katto sekä puiset lattiat. Ikkunoiden edessä on pöytä, jonka päällä on työkaluja. Vasemmalla puolella on jätesäkkejä.
Miksi laskea kattoa? Aseta kattopaneeli suoraan ilman muovia. Riski halkeamista saumoissa, jos asetetaan kipsiä, puu liikkuu. Lisäksi paljon ylimääräistä työtä hionnan ja kolminkertaisen tasoittamisen kanssa. Jos seinät ovat suorat, riittää ohut kipsi, ei muovia.

Tulen madaltamaan helpottaakseni uuden sähkövedon tekemistä sekä asentamaan spotlights.

Aja ulkopuolisia spotteja tai jotain, yliarvostettu upotetut ja paljon turhaa työtä ja rahaa hukkaan, jos minulta kysyt. Johtoa varten voi myös jyrsiä raakaponttiin katossa.

Aiotko asentaa spotteja, upota ne ja mieluiten ei kattopaneelia.

• Tykkään
Max Halldin Lingeby
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 sanoi:
Jos sinulla on spotit, upota ne ja mieluiten ei kattopaneelia.
Miksi ei kattopaneelia, mitkä ovat sen haitat?

Nyt tulee paljon erilaisia ehdotuksia, joten tässä on minun ratkaisuni!

Katto
Harvenna kattoa 28x70:llä. Nyt sinulla on tilaa vetää lisää sähköä uusiin rasioihin (vanhoista, jotka sinulla on katossa). Ohita muovi.
Harvassa paneelissa kiinnität sitten kattopaneelin. CC60 riittää hyvin kattopaneelille. Jos ostat valmiiksi maalatun ja kuivatun, se liikkuu minimaalisen vähän!

Seinä
Jos haluat lisäeristää tai asentaa uusia sähkörasioita, käytä 45x45, muuten voit tehdä rungon 28x70:stä. Sitten voit mitata niin, että keittiön kulmista tulee suoria, siistejä ja hienoja. Olisin käyttänyt OSB:tä pintakerroksen (Kipsi tai Paneeli) takana.

• Tykkään
Max Halldin Lingeby
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.