7 289 lukukertaa ·
6 vastausta
7k lukukertaa
6 vastausta
Siporexin paha haju
Hei!
Olen muuttanut vuonna 1958 rakennettuun kerrostaloon, jossa jotkut seinät ovat Siporexista, ja siitä lähtien kun muutin sisään, olen etsinyt heikkoa epämiellyttävää hajua, ja kävi ilmi, että haju on muutamissa muissakin asunnoissa, ja se tulee seinistä. (Se huomaa, kun poraan)
Toimisiko sellainen maali joka poistaa muita hajuja? Pitäisikö minun maalata ensin ja tasoittaa sitten?
Pitäisikö meidän tehdä radon-tarkastus kiinteistöön?
Ystävällisin terveisin Lidande
Olen muuttanut vuonna 1958 rakennettuun kerrostaloon, jossa jotkut seinät ovat Siporexista, ja siitä lähtien kun muutin sisään, olen etsinyt heikkoa epämiellyttävää hajua, ja kävi ilmi, että haju on muutamissa muissakin asunnoissa, ja se tulee seinistä. (Se huomaa, kun poraan)
Toimisiko sellainen maali joka poistaa muita hajuja? Pitäisikö minun maalata ensin ja tasoittaa sitten?
Pitäisikö meidän tehdä radon-tarkastus kiinteistöön?
Ystävällisin terveisin Lidande
Noh, en halua muuttaa. Eikä se ole varmaankaan sinibetonista, eli siitä radonpitoisesta, seinät ovat täysin valkoiset. Ei haise homeelle, mutta ei myöskään raikkaalle. Haju tulee selvästi seinämateriaalista, ja se on tiettävästi Siporex. Joten, voinko sulkea hajun oikeanlaisella maalilla? Riittääkö mikä tahansa muovimaali, vai pitäisikö minun käyttää erikoismaalia?
Hei Ciprex! Minusta Ciporex on sääntö kevytbetonissa. Se voi olla vaikea päästä käsiksi, koska se on sisäänrakennettu seiniin, eikä se ehkä ole edes toivottavaa. Helpoin tapa päästä eroon hajusta on todennäköisesti tarkastella ilmanvaihtoa. Ja tuulettaa vaatekomerot, makuuhuoneet ja kylpyhuoneet, joissa ilma voi olla pysähtynyt. Vaihda liesituuletin tai nuohous. Ja saatat joutua vaihtamaan seinien ja lattioiden pintamateriaalit. Esimerkiksi tapetit ja muovimatot, joihin haju on voinut tarttua. Jos Ciporexin pinnat ovat näkyvissä, ne saattavat vaatia kalkki- tai sementtilaastia. Työ ammattilaiselle. Ystävällisin terveisin PerOF
Todennäköisesti hometta seinärakenteessa upotettujen koolausten tai vastaavan takia. Vaikea korjata ilman suuria toimenpiteitä. Voi maalata eristevärillä, mutta olisi parasta poistaa ensin kaikki vanhat tapetit ja vastaavat. Minusta sinun pitäisi ottaa yhteyttä vuokranantajaasi tässä asiassa, koska sinun ei pitäisi joutua kattamaan näitä kustannuksia. Jos kyseessä on yhdistys, he ovat yhtä lailla vastuussa, koska ongelma tulee talon rungosta.
Klikkaa tästä vastataksesi