3 596 lukukertaa ·
12 vastausta
4k lukukertaa
12 vastausta
Sileät katot, vaikeaa?
Jäsen
· Västra götaland
· 11 viestiä
Sitten ollaan taas käynnissä remonttikohteen kanssa! Talo on huvila torpariperustuksella ja korkea katto!
Tulevaan olohuone/ruokailutilaan haluaisin saumattoman maalatun kipsikattoon.
En ole kuitenkaan koskaan tehnyt sellaista kattoa, ja sen myötä minulla on muutamia kysymyksiä tästä. Olen lukenut hieman siitä, kuinka se pitäisi tehdä, joten siitä minulla on melko hyvä käsitys, mutta pelkään hieman halkeamien syntymistä, kun kyseessä on vanha talo torpariperustuksella.
Huone on 9 x 4 metriä ja olen kuullut, että harvalaudoitus on hyvä kiinnittää cc30:een, mutta vaikka se on noin tiheä, onko silti riski halkeamille ajan myötä?
Kiitos etukäteen vastauksesta!
Tulevaan olohuone/ruokailutilaan haluaisin saumattoman maalatun kipsikattoon.
En ole kuitenkaan koskaan tehnyt sellaista kattoa, ja sen myötä minulla on muutamia kysymyksiä tästä. Olen lukenut hieman siitä, kuinka se pitäisi tehdä, joten siitä minulla on melko hyvä käsitys, mutta pelkään hieman halkeamien syntymistä, kun kyseessä on vanha talo torpariperustuksella.
Huone on 9 x 4 metriä ja olen kuullut, että harvalaudoitus on hyvä kiinnittää cc30:een, mutta vaikka se on noin tiheä, onko silti riski halkeamille ajan myötä?
Kiitos etukäteen vastauksesta!
Jäsen
· Västra götaland
· 11 viestiä
Olen myös kuullut siitä, onko se siksi, että on helpompi saada sileää? Lasikuitunauhat pitäisivät varmaan muuten paremmin?
Pelkään eniten halkeamia saumoissa, kun voin ajatella, että talo liikkuu jonkin verran, koska olen nimittäin nostanut suuria osia talosta sen jälkeen, kun se on vajonnut vuosien varrella.
Pelkään eniten halkeamia saumoissa, kun voin ajatella, että talo liikkuu jonkin verran, koska olen nimittäin nostanut suuria osia talosta sen jälkeen, kun se on vajonnut vuosien varrella.
Moderator
· Stockholm
· 57 892 viestiä
Ei, paperi kestää itse asiassa paremmin. Mutta riippumatta nauhatyypistä, on tietenkin rajoja sille, mitä se kestää.
Gipskivetillverkarna määräävät käytettäväksi pappersuikaleita.
Gipskivetillverkarna määräävät käytettäväksi pappersuikaleita.
Olen asentanut noin 40 neliömetriä sileää kipsilevykattoa olohuoneeseen ja uuteen keittiöön.
harvennettu 300mm ja tasoitettu 3 kertaa sekä käytetty paperinauhoja ja hiottu 3 kertaa.
Mielestäni kaikki oli todella tasaista ja siistiä siihen asti kunnes kaikkea oli maalattu!
Kun valo osuu, osa saumista näkyy. Toisin sanoen mielestäni on vaikeaa saada siitä yhtä hienoa kuin maalari tekee sen.
Seuraava katto on ehdottomasti kattopaneeleja ja clipsejä.
harvennettu 300mm ja tasoitettu 3 kertaa sekä käytetty paperinauhoja ja hiottu 3 kertaa.
Mielestäni kaikki oli todella tasaista ja siistiä siihen asti kunnes kaikkea oli maalattu!
Kun valo osuu, osa saumista näkyy. Toisin sanoen mielestäni on vaikeaa saada siitä yhtä hienoa kuin maalari tekee sen.
Seuraava katto on ehdottomasti kattopaneeleja ja clipsejä.
On myös vaikeaa maalata suuria kattoja kauniisti, pienemmät huoneet kooltaan 0-15 m2 eivät ole vaikeita. Ongelmana on se, että ei ehdi maalata tarpeeksi nopeasti, jotta maali ei kuivuisi hieman, mikä aiheuttaa sen, että vetojen väliset rajat näkyvät. Mietin siksi vuokraamista tai ostamista suihkepistoolin, kun seuraavan kerran maalaan kattoa itse meidän isossa huoneessamme (35 m2).
Ne, jotka maalasivat katon viime kerralla ennen kuin muutimme sisään, olivat onnekkaita amatöörejä mitä tulee kattomaalaukseen. He aloittivat huoneen toisesta nurkasta ja maalasivat liuskan hieman telan leveyttä leveämmältä seinän vierestä toiseen nurkkaan, sitten aloittivat uudelleen uuden liuskan ensimmäisen vierestä. Raidalliseksi se meni koko katon yli ja näyttää kamalalta.
Ne, jotka maalasivat katon viime kerralla ennen kuin muutimme sisään, olivat onnekkaita amatöörejä mitä tulee kattomaalaukseen. He aloittivat huoneen toisesta nurkasta ja maalasivat liuskan hieman telan leveyttä leveämmältä seinän vierestä toiseen nurkkaan, sitten aloittivat uudelleen uuden liuskan ensimmäisen vierestä. Raidalliseksi se meni koko katon yli ja näyttää kamalalta.
On vaikeaa saada täydellinen ei puhettakaan siitä. Mielestäni suorat saumat ilman syvennystä on helpoin saada kauniiksi. Mielestäni syvennyskohtien tasoite pyrkii laskeutumaan hieman kuivuessaan, ja sen huomaa valossa.
Saadaksesi kauniit poikittaiset saumat, minulla on muutamia vinkkejä:
1. Liimaa lasikuitunauha (tai mikä nauha sinusta on paras)
2. Levitä kerros tasoitetta ehkä 1mm nauhan yläpuolelle (tämä vaihe on vaikea, täytyy olla tukeva käsi ja levittää tasaisesti ilman tukea) ja anna kuivua yön yli
3. Nyt voit tasoittaa molemmat puolet kuivasta tasoiteraidasta tukea vasten kattoon ja hieman korkeampaan tasoiteraidaan. Yritä venyttää sitä niin, että saumasta tulee suhteellisen leveä.
4. Hio tasaisesti. Nyt se voi näyttää hyvältä
5. Tasoittele taas pienet kuopat/virheet ja hio uudestaan
Saadaksesi kauniit poikittaiset saumat, minulla on muutamia vinkkejä:
1. Liimaa lasikuitunauha (tai mikä nauha sinusta on paras)
2. Levitä kerros tasoitetta ehkä 1mm nauhan yläpuolelle (tämä vaihe on vaikea, täytyy olla tukeva käsi ja levittää tasaisesti ilman tukea) ja anna kuivua yön yli
3. Nyt voit tasoittaa molemmat puolet kuivasta tasoiteraidasta tukea vasten kattoon ja hieman korkeampaan tasoiteraidaan. Yritä venyttää sitä niin, että saumasta tulee suhteellisen leveä.
4. Hio tasaisesti. Nyt se voi näyttää hyvältä
5. Tasoittele taas pienet kuopat/virheet ja hio uudestaan
Jäsen
· Västra götaland
· 11 viestiä
Hmm alan epäröidä tätä täysin sileää kattoa, ehkä minun pitäisi tehdä se helpoksi itselleni ja käyttää levyjä ja kiinnikkeitä. Ehkä testaan täysin sileää kattoa pienemmässä huoneessa ennen kuin aloitan niin isossa huoneessa 
Kiitos kuitenkin kaikista vinkeistä! Aion kokeilla täysin sileää kattoa makuuhuoneessa, joka on seuraava projekti, se on vähän pienempi (4x3m).
Kiitos kuitenkin kaikista vinkeistä! Aion kokeilla täysin sileää kattoa makuuhuoneessa, joka on seuraava projekti, se on vähän pienempi (4x3m).
Klikkaa tästä vastataksesi