Hei kaikki!
Onko jollain ehdotuksia siitä, miten voisimme parantaa kellarimme portaita (katso kuvat).
Hioa?
Maalata?
Rapata?
Jotain muuta?
Terveisin
Kellaraportaat, jotka johtavat metalliselle ovelle, rapattu seinä vieressä ja nurmikko taustalla. Betoniset kellariraput, joissa on kuluneita pintoja, taustalla näkyy auto ja puita. Kellariraput, joissa on avoin musta ovi, halkeama betonissa ja viemäriritilä lattiassa. Hieman kulunut ja kaipaa kunnostusta.
 
Pestä
 
  • Tykkään
Zorro03
  • Laddar…
P
Hyvä ketju, sillä olen samassa tilanteessa. Toivottavasti useammat tulevat ehdotuksien kanssa.
 
  • Tykkään
Zorro03
  • Laddar…
D Melb sanoi:
Tvätta
Olen käyttänyt painepesuria erittäin läheltä, joten voisin sanoa, että se on pesty. Vai ajattelitko jotakin muuta tapaa?
Terveisin
 
Voit happopestä portaat ja saada siistin pinnan!
Tai hioa kaiken betonin ja käsitellä sopivalla tuotteella.
 
  • Tykkään
Zorro03
  • Laddar…
Needas Needas sanoi:
Voit happopesuilla portaat ja saada siistin pinnan! Tai hioa koko betoni ja käsitellä sopivalla tuotteella.
Kiitos vinkeistä, kallistun hiomisen puoleen. Millä te käsittelisitte sen jälkikäteen vai kannattaako jättää käsittelemättä huoltovapauden vuoksi?
 
mexitegel mexitegel sanoi:
Voit myös päällystää sen jollakin kivituotteella, löytyy muutamia vaihtoehtoja mm. [linkki]
Kiitos vinkistä, voisi olla jotain porraskiviin. Haluaisin myös korjata sivut.
 
Laitoimme heidän ohuen (12mm) liuskekivensä meidän sisäänkäynnin portaille tanskalaiseen järvikiveen. Olemme erittäin tyytyväisiä. Jos aiot maalata betonia, silikaattimaali on suositeltavaa.
 
  • Tykkään
Zorro03
  • Laddar…
Z Zorro03 sanoi:
Kiitos vinkeistä, alan kallistua hiomiseen.
Miten käsittelisitte sen jälkeen tai pitäisikö jättää käsittelemättömäksi, jotta välttyisi huollolta?
Olisin todennäköisesti maalannut seinät ja ehkä laittanut jotain epoksimassaa hiekan kanssa askelmille.
 
  • Tykkään
Zorro03
  • Laddar…
Annoin näiden tyyppien kunnostaa meidän sisäänkäyntiportaat.
https://www.betongtrappa.se/
Se toimi hyvin ja tuntuu kestävältä järjestelmältä.
 
  • Tykkään
Zorro03
  • Laddar…
Uudelleen rakennettu alue, jossa on harmaa ovi, betonilattia, uusi sokkeli ja lamppu. Pieni istutusalue ja pensaita taustalla. Tiiliseinä, portaikko, maalattu teräskaide ja istutettu kukkapenkki, jossa kasvaa vihreitä kasveja koristekivetyksen ja laattojen vieressä. Ulkopuolinen portaikko johtaa kellarin oveen, joka on maalattu ja sitä ympäröivät putket ja kasvit. Näkyvissä myös muurattu seinä ja valaisin.
F Fred vom Jupiter sanoi:
Annoin näiden tyyppien kunnostaa meidän sisäänkäyntiportaat.
[linkki]
Toimi hyvin ja vaikuttaa kestävältä järjestelmältä.
Joskus asiat vievät vähän kauemmin kuin suunniteltu, mutta nyt se on valmis :)
Purkaessa roskatilan ja muuratessa umpeen ja rapattua se.
Supistettu korkeapainepesurilla ja maalattu silikaattimaalilla (toivottavasti kestää jonkin aikaa).
Maalattu kaivo ja uusi oven pysäytin.
Valettu uusi sokkeli oveen, uusi ovi, uusi lamppu.
Maalattu kaide ja poistettu nurmikko ja laitettu singelit ja laatat.
Pieni aluekansiokin siitä tuli.
 
  • Portaikko vie alas kellariin, jossa on uusi maalattu seinä, ovi ja lattiavalaisin. Uusi sokkeli ovella, ja ylhäällä näkyy pieni kukkapenkki.
  • Tykkään
Klaugust ja 6 muuta
  • Laddar…
Z Zorro03 sanoi:
[kuva] [kuva] [kuva]


Joskus asiat vievät hieman kauemmin kuin suunniteltu, mutta nyt se on valmis :)
Revittiin pois roskahuone ja muurattiin umpeen ja tasoitettiin.
Puhdistettu korkeapainepesurilla ja maalattu silikaattimaalilla (toivottavasti kestää jonkin aikaa).
Maalattu kaivo ja uusi ovistoppari.
Valettu uusi sokkeli oveen, uusi ovi, uusi lamppu.
Maalattu kaide ja poistettu nurmikko sekä laitettu sepeliä ja laattoja.
Pieni kukkapenkki tuli myös
Miten maalin kanssa on mennyt, kestääkö se? Olen itse aloittelemassa remonttia keväällä.
 
M MikaelSvensson sanoi:
Miten maalilla menee, pitääkö se? Itse olen aloittamassa remonttia keväällä.
Näyttää vielä kohtuulliselta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.