Minulla on betonikappale asunnossani, johon aion rakentaa.

Aion porata betoniin. Laittaa plugi sisään. Sitten tulee puu päälle ja lopuksi ruuvi puun läpi betoniin.

Tarvitsen siis tehdä betonin pinnasta mahdollisimman tasaisen ja suoran, mutta silti niin vahvan, että siihen voi porata ilman että se halkeaa ja murenee.

Kuten se nyt näyttää, siinä on pinta, jossa on joitain pieniä koloja ja pinnan eroavaisuus jopa 3mm.

Mitä kannattaisi käyttää pinnan tasoittamiseen ja silti pitää se vahvana?

Se on pitkänomainen betoniliuska, jonka leveys on 160 mm ja pituus noin 4 metriä.

Korjausmassa, tyyppiä Ardex A45/A31, riippuen pinnasta. A45 täyttää paremmin, mutta on hieman karkea. A31 päinvastoin, hieno mutta täyttää huonommin. Kovettuu nopeasti eikä yleensä halkeile. Kostuta betoni kunnolla etukäteen.

Mihin minun kannattaa mennä korjaustarkoituksiin? Onko niitä esimerkiksi Bauhausissa vai onko minun käännyttävä erityisen liikkeen puoleen?

Onko olemassa jonkinlaista kittiä, joka myös toimii?

Voiko Ardexia hioa?

Riittääkö jonkinlainen lasta aineen levittämiseen?

Saatavilla rakennusliikkeessä. Jos heillä ei ole Ardexia, kysy jotain vastaavaa. A45 ja A31 voidaan hioa, mutta se on vaativaa. Käytä mieluiten oikeaa hiekkapaperia, jonka koko on 36 tai karkeampi. Työpaikalla käytämme lattiahiomakoneen hiomalaikkoja myös käsinhiontaan.
Koostumus on kuin tasoitetta, ja sitä käytetään/levitetään aivan kuten tavallista tasoitetta.

Muussa tapauksessa on myös hienokipsitasoitetta, esim. 828, (luulen että myös siellä merkki on Ardex). Hienompi pinta, helpompi hioa.
Myös se on jauheena, jonka voit sekoittaa itse.

Kuulostaa yksinkertaiselta ratkaisulta.

Ajelen varmaankin helpoiten isommalla tasoituslastalla ja metrin vatupassilla sekä runsaalla näppituntumalla :) Sitten siitä tulee varmaan tosi siistiä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.