1 008 lukukertaa ·
3 vastausta
1k lukukertaa
3 vastausta
"Siirtää ulkoseinä sisään"
Hei
Olen saanut purkuluvan/määräyksen täydentävälle rakennukselleni. Tällä hetkellä se on 60 neliömetriä ja sen saa olla vain 50 neliömetriä. Talo on vanha Västkuststuga myöhäiseltä 50-luvulta. Ajatukseni on siirtää yksi päätyseinä 2 metriä, mikä pienentäisi kokoa 10 neliömetrillä. Pohdintani on kuitenkin. Ehkä minulla on liiallinen luottamus itseeni, mutta uskon, että jonkinlaisen saakelin itsepäisyyden avulla (sitä laatua minulla on paljon) pitäisi olla mahdollista siirtää koko seinä yhdessä tai ehkä kahdessa osassa. Vapauta kaikki, mikä täytyy vapauttaa, valmistele liitosseinät ja sitten vain työnnä se paikalleen
Olen saanut purkuluvan/määräyksen täydentävälle rakennukselleni. Tällä hetkellä se on 60 neliömetriä ja sen saa olla vain 50 neliömetriä. Talo on vanha Västkuststuga myöhäiseltä 50-luvulta. Ajatukseni on siirtää yksi päätyseinä 2 metriä, mikä pienentäisi kokoa 10 neliömetrillä. Pohdintani on kuitenkin. Ehkä minulla on liiallinen luottamus itseeni, mutta uskon, että jonkinlaisen saakelin itsepäisyyden avulla (sitä laatua minulla on paljon) pitäisi olla mahdollista siirtää koko seinä yhdessä tai ehkä kahdessa osassa. Vapauta kaikki, mikä täytyy vapauttaa, valmistele liitosseinät ja sitten vain työnnä se paikalleen
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Se on varmaankin perinteisesti rakennettu runkorakenne kattotuoleilla c/c 1200 mm välein? Silloin on loogisinta poistaa kaksi kattotuoliosastoa. Kantavat seinät ovat pitkäsivuilla. Päätyseinän koolauksen voit helposti siirtää myöhemmin.
Joo, juuri niin, onneksi seinissä ei ole sähköä, eikä sisäpuolella ole mitään rakenteellista, kuten keittiöä tai vastaavaa. Nyt pitää vain miettiä, miten valan perustuksen. Jonkin aikaa mietin, että aloittaisin purkamisen sisältä, lattiat pois, jotta pääsen valamaan. Mutta paras voisi olla purkaa suurin osa, valaa perustus ja sitten asettaa päätyseinä takaisin.J justusandersson sanoi:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi