Haluamme poistaa seinän keittiön ja makuuhuoneen väliltä talossamme ja sen sijaan pystyttää uuden seinän, jotta keittiöstä tulisi suurempi ja makuuhuoneesta pienempi. Mutta piirustuksissa on outo "pilari", joka kuulostaa melko ontolta, kun siihen koputtaa.

Se ei seuraa seinää, enkä tiedä onko se "kantava" vai onko se siinä siksi, että yläkerta voidaan sisustaa ja he ovat ajatelleet, että tulevaisuuden viemäri tulisi alas kellariin sen kautta. Jos katsoo piirustusta, se on täsmälleen kohdan yläpuolella kellarissa, missä on käyttämätön viemäriputki.

Uskotteko, että "pilari" on tarpeeton talon rakenteen kannalta, koska emme ajattele rakentaa kylpyhuonetta sinne ylös joka tapauksessa?
 
  • Talon pohjapiirros, joka näyttää kellarikerroksen, pohjakerroksen ja ullakkokerroksen, jossa on merkintöjä muutoksista.
  • Tykkään
denlillahuset
  • Laddar…
BirgitS
Eikö keittiön poistoilma (imukanava) ja olohuoneen ilma mene katon yläpuolelle?
Nuo viivat juuri ympyröidyn alapuolella voivat olla ilmanvaihtokanava.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Eikö poistuilma keittiöstä (imkanalen) ja olohuoneesta mene ylös katolle siellä?
Nuo viivat juuri ympyröidyn alla voivat olla ilmanvaihtokanava.
Luulen ettei niin ole, kellarissa on myös poistoilmaventtiili, mutta voin nähdä sen menevän suoraan savupiippuun, ja ullakolla en näe "pylvään" nousevan, vaan ullakolla näen vain savupiipun. Tietääkseni kaikki ilmanvaihto menee savupiipuun, jos se on edes mahdollista..
 
"Pelaren" on todennäköisesti veden ja viemärin kaivo mahdollisesta yläkerran kylpyhuoneesta. Sillä ei ole kantavaa toimintoa. On kuitenkin viisasta avata kaivo varovasti ennen kuin aloitatte purkamisen. Keittiön ilmanvaihto on luultavasti liitetty liesiin.
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Tiedätkö, mihin suuntaan kantavat rakenteet sisääntulokerroksen ja yläkerran välillä sijaitsevat juuri keittiön yläpuolella? Jos sinulla on pääsy ullakolle, se voi olla nähtävissä siellä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.