Olen ostamassa tonttia, hullusti sijoitettu on vanha missionshus. Olen ajatellut käyttää runkoa uudella laatalla, jonka aion valaa keväällä.
Saanko rakennuksen uutena tuotantona ja näin vältän kiinteistöveron seuraavat 5 vuotta.
Kun haen rakennuslupaa, se on uutta tuotantoa varten. Voiko verottaja vastustaa, kun käytän vanhaa runkoa?
Rakennuslupaa haetaan myös uuteen toimintaan, kirkko pysyväksi asunnoksi.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavista tapauksista?
Kiitollinen
/ Mathias G

• Tykkään
Alexandra59
  • Laddar…
Jos haet rakennuslupaa uudisrakentamiseen, nämä ovat kai ne tiedot, jotka kaupunkisuunnittelutoimisto puolestaan lähettää veroviranomaiselle. Kuinka veroviranomainen saisi tietää, että käytät vanhaa runkoa uudelleen? ;)

Mitä minä reagoin, on kun talo on palanut maan tasalle. Rakentaminen uudelleen katsotaan uudisrakentamiseksi, siihen liittyvine paperitöineen. Voisi ehkä olla kannattavaa silloin, "sytyttää tuleen" joka kymmenes vuosi, jotta sillä tavalla, laske kiinteistöveroa ;)

saturnus2 sanoi:
Voi olla kannattavaa silloin "tutta på" joka kymmenes vuosi, jotta kiinteistöverot voisivat alentaa ;)
;D Ehkä helpompi rajoittaa kattokorkeus 189 cm:iin kaikissa huoneissa, eikö näin voisi myös välttää kiinteistöveron?

Kiitos kaikista luovista ehdotuksista
;)
Onko Byggaren varma päätöksestään koskien uudistuotantoa, jos tontilla on jo taloja.
/ Mathias

Tarkoittaako Rakentaja, että jos puran vanhan talon ja rakennan uuden tontille, se ei ole uudistuotantoa?

/Mathias G

Byggaren sanoi:
Jotta saisi veronalennuksen (5 vuotta ilman kiinteistöveroa + 5 vuotta puolikas kiinteistövero) uudisrakentamiseen, tontilla ei saa olla jo olemassa olevaa taloa.
Entä jos ensin purkaa vanhan? Silloinhan tontilla ei olisi mitään taloa. :-/

Rakentaja!
Kun olemme kerran yhteydessä ja otat sen esille. Onko 2.40 voimassa, vaikka sisustan yläkerran?
/ Mathias G

Pitkän laskentapäivän jälkeen olen alkanut miettiä missionshusetin purkamista ja ajamista hakkuriin. Onko kenelläkään myytävänä hakkuria?
Ystävällisin terveisin, Mathias G ;D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.