Hei!

Olen kokeilemassa pienempien betonilaattojen valamista löytääkseni oikean seoksen työtasoilleni.

Minulla on 10 kpl 25 kilon aalborg valkoista sementtiä.
ja 25 kpl 25 kilon säkkejä marmormurskaa 3-5 mm.
Minulla on myös 7 kg titaanidioksidia saadakseni betonista hieman valkoisempaa.

Ja 500 ml juoksutinta, joka sekoitetaan 0,8 % sementin painosta.

Nyt kysymykseen: Miten jakautuminen sementin, marmormurskan, titaanidioksidin ja juoksutteen välillä tulisi olla?
Betonia tarvitaan noin 270 litraa.

Ymmärrän, että koekappaleesi eivät onnistu niin hyvin, hiukkashyppäys sementistä murskeeseen on liian suuri, sinun pitäisi käyttää 0-2 mm täyttämään tyhjät tilat sementin ja murskeen välissä, marmorin murskaus painuu pohjaan, koska ei ole mitään, mikä kantaisi sitä. Yritä löytää joku, joka on mahdollisimman vaalea väriltään.

Jakaminen: käytä 1 osa sementtiä ja kolme osaa mursketta sisältäen noin 20-30% 0-2 (voit kokeilla), pigmentti maksimissaan 6% sementin painosta (sementin paino on noin 1,5 kg/l), vesi noin 40%.

Sekoita kaikki kuivat aineet, sitten vesi, ja siitä tulee tönkkö massa, lisää sitten varovasti juoksutusainetta, kunnes saat kermamaisen massan; liikaa juoksutusta ja se erottuu.

Onnea matkaan!

Vaaleaa materiaalia täydennettäväksi voit löytää Ballastista Etelä-Sandbyssa, vuori siellä on jonkinlainen kvartsi, joka on hyvin vaaleanharmaa/valkoinen.

Kiitos vastauksesta. Valoin erän 30 % betonia ja 70 % krossia eilen ja lisäsin hieman enemmän vettä kuin normaalisti. Siitä tuli aika löysää betonia. Kuten sanoit, suurin osa marmorkrossista päätyi muotin pohjalle, mutta siitä tuli todella hyvä pinta, kun käänsin sen.

Vaikuttaako liiallinen veden käyttö ja hiekan puute kestävyyteen, kuten mainitsit?

Liian paljon vettä heikentää lujuutta ja saat erottelua, yritä löytää vähän hiekkaa ja tee pieni koe-erä, niin näet, mikä ero syntyy. Eikö sinulla ole hiekkalaatikkoa kotona? yleensä 0-2

Ottaa lapion hiekkalaatikosta ja kokeilee

Terve,

Minäkin aion valaa valkoisen betonilevyn. Onnistuitko saamaan hyvän tuloksen? Mistä löysit marmorimurskan? Mistä voisi löytää hienompaa murskaa?

• Tykkään
JensZ
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.