6 473 lukukertaa ·
13 vastausta
6k lukukertaa
13 vastausta
Sekoita 200l betonia tombolassa, milloin pestä kone?
Aion valaa betonia ensimmäistä kertaa ja suunnittelin vuokraavani tombolan sekoittaakseni ~22 säkkiä karkearakeista betonia. On muutamia vaiheita, joista olen epävarma.
1. Kuinka monta litraa voi sekoittaa tombolassa ennen kuin se täytyy puhdistaa? Oletan, että se riippuu siitä, kuinka nopea on eri vaiheiden välillä, joten ehkä pitäisi mainita, kuinka kauan voi käyttää tombolaä ennen kuin se täytyy puhdistaa.
2. Kun olet pesenyt tombolaän, minne yleensä laitat "lopun"?
3. Aion valaa yhteensä 44 erillistä sylinteriä yhdistääkseni prefab-blokit, jotka muodostavat matalan perustuksen. Joten jokainen valu on vain ilmalle avointa noin 100^2cm. Miten minun pitäisi tehdä, jotta betoni ei kovettuisi liian nopeasti? Tarvitseeko minun jälkivettä tai riittääkö, että peitän muovilla?
1. Kuinka monta litraa voi sekoittaa tombolassa ennen kuin se täytyy puhdistaa? Oletan, että se riippuu siitä, kuinka nopea on eri vaiheiden välillä, joten ehkä pitäisi mainita, kuinka kauan voi käyttää tombolaä ennen kuin se täytyy puhdistaa.
2. Kun olet pesenyt tombolaän, minne yleensä laitat "lopun"?
3. Aion valaa yhteensä 44 erillistä sylinteriä yhdistääkseni prefab-blokit, jotka muodostavat matalan perustuksen. Joten jokainen valu on vain ilmalle avointa noin 100^2cm. Miten minun pitäisi tehdä, jotta betoni ei kovettuisi liian nopeasti? Tarvitseeko minun jälkivettä tai riittääkö, että peitän muovilla?
Karkea betoni säkissä ei kovetu yleensä liian nopeasti, siinä on liian vähän sementtiä. Kastele hieman jälkeenpäin. Jos olet nopea, sinun ei tarvitse puhdistaa välillä. Lisää vain uutta vettä.
1. Sanoisin, että se riippuu hieman tahdista. Jos se on jatkuvaa, eli kun yksi lataus on tyhjentynyt, seuraava täytetään, voit jatkaa, kunnes olet valmis. Suosittelen, että teitä on 2-3 henkilöä, koska kaikki sujuu paljon helpommin silloin 
2. Puhdistukseen riittää yleensä tavallinen vesi. On hyvä olla alue tai pressu, jolle voit kaataa sen. Itse käytän isompaa saavia, esimerkiksi muurarin saavia, johon tyhjennän sen. Kun se on kovettunut, se on helppo koputella irti saavista ja viedä ÅVC:lle.
3. Se riippuu hieman säästä. Jos on pilvistä tai sataa, ei tarvitse kastella.
Tässä on mitä tulin ajatelleeksi, en ole mikään superekspertti, mutta olen valanut muutaman kerran
2. Puhdistukseen riittää yleensä tavallinen vesi. On hyvä olla alue tai pressu, jolle voit kaataa sen. Itse käytän isompaa saavia, esimerkiksi muurarin saavia, johon tyhjennän sen. Kun se on kovettunut, se on helppo koputella irti saavista ja viedä ÅVC:lle.
3. Se riippuu hieman säästä. Jos on pilvistä tai sataa, ei tarvitse kastella.
Tässä on mitä tulin ajatelleeksi, en ole mikään superekspertti, mutta olen valanut muutaman kerran
Talon omistaja
· Skåne
· 5 393 viestiä
Joskus voi olla hieman tahmeutta siivissä, joten heitä pari lapallista karkeaa singeliä + vettä ja anna pyöriä hetken, niin se on pian puhdas.
Älä unohda ulkopintaa! Jos betoni on kuivunut ja kovettunut, se pysyy tiukasti kiinni.
Älä unohda ulkopintaa! Jos betoni on kuivunut ja kovettunut, se pysyy tiukasti kiinni.
Ja hengityssuojain on silti hyvä.
Sementtipohjaiset tuotteet sisältävät tietyn määrän kuusikaista kromia (katso elokuva Erin Brockovich), joka ei koskaan ole hyvä hengittää. Vaikkakin lisätään jotain ainetta vähentämään kosketukseen joutuvien altistusta, mutta better be safe than sorry.
Mielestäni suodatin maksaa niin vähän.
Sementtipohjaiset tuotteet sisältävät tietyn määrän kuusikaista kromia (katso elokuva Erin Brockovich), joka ei koskaan ole hyvä hengittää. Vaikkakin lisätään jotain ainetta vähentämään kosketukseen joutuvien altistusta, mutta better be safe than sorry.
Mielestäni suodatin maksaa niin vähän.
Kyllä, luulen, että FFP1 käy myös hyvin https://en.wikipedia.org/wiki/FFP_mask
Kyllä, olen samaa mieltä. Suodattimet ovat tietysti aina suositeltavia. Mutta jos käyttäytyy hiukan järkevästi - sekoittaa ulkona, seisoo tuulen yläpuolella, pidättelee hengitystä kun pölyää eniten - niin ei saa paljon pölyä päälleen tai sisäänsä. Jos työnä on seistä ja sekoittaa betonia joka päivä, niin onhan suodatin itsestäänselvyys.Mikael_L sanoi:
Ja hengityssuojaimet ovat kuitenkin hyviä. Sementtipohjaiset tuotteet sisältävät tietyn määrän kuusiarvoista kromia (katso elokuva Erin Brockovich), joka ei koskaan ole hyvä hengittää. Lisätään tosin jokin aine vähentämään altistumista niille, jotka käsittelevät sitä, mutta parempi olla turvassa kuin pahoitella. Tarkoitan, että suodatin maksaa niin vähän.
Olen erittäin tarkka suojasta, kun remontoin täällä kotona. Käytän aina suojalaseja, kuulonsuojaimia, turvakenkiä, putoamissuojaa ja Sundström-puolinaamaria, jonka laitan päälle kun pölyää, mutta jos sekoitan vain vähän betonia tai rappausta ulkona, käytän pääni sisäkaluja puolimaskin sijaan.
Klikkaa tästä vastataksesi