Hei!

Remontoin vanhaa taloa ja aion rakentaa yhteisen pohjan savupiipulle ja tulipesälle, noin 0,8 m x 2 m. Alhaalla minulla on 20 cm perustus raudoitetusta betonista. Sen päälle olen muurannut 60 cm korkean laatikon leca-harkoista ja aion täyttää sen jollakin, joka kestää savupiipun ja tulipesän painon. Tiilisavupiippu painaa noin 5 tonnia + suuri kaakeliuuni (halkaisija 80 cm).

Tavallinen betoni olisi tietenkin selvä valinta, mutta olen utelias voisiko sekoittaa jotain toimivaa sisältäen lecakuulia, koska minulla on niitä runsaasti jäljellä talon ympärillä olevasta routaeristyksestä (4-20mm lecakuulia).

Ajattele seosta, joka sisältää sementtiä, hiekkaa ja lecakuulia. Tai seosta valmislaastista ja lecakuulista. Mielipiteitä?

J
Voit varmasti sekoittaa leca-kulhoja betoniin, kunhan valat päälle raudoitetun betonikerroksen, joka jakaa kuorman.

Voihan Leca-betonia myös raudoittaa. Mahdollisesti se riippuu hieman siitä, kuinka paljon Leca-kuulia seoksessa on, mikä voi vaikuttaa tehokkuuteen, mutta se pitäisi pystyä kompensoimaan raudoituksen avulla. Eikö ole olemassa raudoitettuja Leca-palkkeja?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.