729 lukukertaa ·
3 vastausta
729 lukukertaa
3 vastausta
Seinätiili ulkokeittiössä, ajatuksia?
Hei!
Suunnittelen rakentaa ulkokeittiön tänä syksynä/tulevana keväänä. Haluan tiiltä betonilevyillä ja olen tajunnut, että paino perustaa kaikki tiilellä ja betonilevyillä tulee olemaan liian suuri terassilleni. Siksi katselen nyt laittaa seinätiiltä (koristetiiltä) puurunkoon. Suunnitelmana on liimata tiili jonkinlaiseen levymateriaaliin, joka puolestaan on kiinnitetty runkorakenteeseen. Tämän jälkeen laastia tiilien väliin. Juuri nyt mietin kuitenkin, mikä levymateriaali voisi olla sopiva kestämään säätä, olla tarpeeksi jäykkä ettei taivu painosta ja jota voi ruuvata runkoon mutta ilman että se maksaa maltaita.
Olen katsellut rakennuslevyjä "Do-it" Bauhausissa, mutta arvaan, etteivät ne ole tarpeeksi jäykkiä, muuten ne olisivat loistavia. Olen myös katsonut "Farmacell powerpanel" Hornbachissa, mutta en ole koskaan tuntenut materiaalia, joten vaikea sanoa, voiko se olla sopiva.
Otan kiitollisena vastaan vinkkejä levymateriaaliin!
Linkki tiileen: https://www.hornbach.se/p/vaggtegel-klimex-milano-loft/8350792/
Suunnittelen rakentaa ulkokeittiön tänä syksynä/tulevana keväänä. Haluan tiiltä betonilevyillä ja olen tajunnut, että paino perustaa kaikki tiilellä ja betonilevyillä tulee olemaan liian suuri terassilleni. Siksi katselen nyt laittaa seinätiiltä (koristetiiltä) puurunkoon. Suunnitelmana on liimata tiili jonkinlaiseen levymateriaaliin, joka puolestaan on kiinnitetty runkorakenteeseen. Tämän jälkeen laastia tiilien väliin. Juuri nyt mietin kuitenkin, mikä levymateriaali voisi olla sopiva kestämään säätä, olla tarpeeksi jäykkä ettei taivu painosta ja jota voi ruuvata runkoon mutta ilman että se maksaa maltaita.
Olen katsellut rakennuslevyjä "Do-it" Bauhausissa, mutta arvaan, etteivät ne ole tarpeeksi jäykkiä, muuten ne olisivat loistavia. Olen myös katsonut "Farmacell powerpanel" Hornbachissa, mutta en ole koskaan tuntenut materiaalia, joten vaikea sanoa, voiko se olla sopiva.
Otan kiitollisena vastaan vinkkejä levymateriaaliin!
Linkki tiileen: https://www.hornbach.se/p/vaggtegel-klimex-milano-loft/8350792/
Saatavilla ovat kuitusementtilevyt. Ei ole kokemusta niistä, mutta arvelen että ne voisivat olla kohtuullinen perusta koristetiilille.PeeZii sanoi:
Hej!
Olen suunnittelemassa ulkokeittiön rakentamista nyt syksyllä/ensi keväänä. Haluan käyttää tiiliä ja betonilevyjä ja olen tajunnut, että paino, kun kaikki muuraamalla tiiliä ja betonilevyjä tulee olemaan liian suuri terassilleni. Siksi harkitsen nyt koristetehtä tiiliä puurunkoon. Suunnitelmani on liimata tiilet jonkinlaiseen levymateriaaliin, joka on kiinnitetty runkorakenteeseen. Tämän jälkeen laastia tiilten väliin. Tällä hetkellä mietin, mikä levymateriaali voisi soveltua säänkestävyyteen, olla tarpeeksi jäykkä ettei taivu painosta ja olla mahdollista ruuvata runkoon, mutta ilman että se maksaa maltaita.
Olen vilkaissut Bauhausin "Do-it" rakennuslevyjä, mutta arvelen että ne eivät ole tarpeeksi jäykkiä, muuten ne olisivat loistavia. Olen myös katsonut "Farmacell powerpanel" Hornbachissa, mutta en ole koskaan tuntenut materiaalia, joten vaikea sanoa, voisiko se olla sopivaa.
Otan kiitollisesti vastaan vinkkejä levymateriaaleista!
Linkki tiiliin: [linkki]
Minä käyttäisin kuitusementtiä. Ehkä 12 mm paksuja. Ja hyvää ulkoliimaa.PeeZii sanoi:
Hei!
Suunnittelen ulkokeittiön rakentamista tänä syksynä/ensi keväänä. Haluan käyttää tiiliä betonilevyjen kanssa, mutta olen tajunnut, että tiilistä ja betonilevyistä muuratun keittiön paino olisi liian suuri terassilleni. Siksi harkitsen nyt koristeellinen tiiliseinän asentamista puurunkoon. Suunnitelmana on liimata tiilet johonkin levymateriaaliin, joka kiinnitetään runkoon. Sen jälkeen tiilien välissä käytetään laastia. Tällä hetkellä mietin, mikä levymateriaali olisi sopivaa kestämään säätä, tarpeeksi jäykkä, jotta se ei taipuisi painon alla, ja jonka voisi kiinnittää ruuvilla runkoon, mutta joka ei olisi liian kallis.
Olen katsellut Bauhausin "Do-it" rakennetasoja, mutta epäilen, etteivät ne ole tarpeeksi jäykkiä, vaikka muuten olisivatkin hyviä. Olen myös tutkinut Hornbachin "Farmacell powerpanel", mutta en ole koskaan tuntenut materiaalia, joten vaikea sanoa, sopivatko ne.
Otan kiitollisena vastaan ehdotuksia levymateriaaleista!
Linkki tiileen: [linkki]
Runko takana voisi olla painekyllästettyä puuta.
Klikkaa tästä vastataksesi