13 304 lukukertaa ·
26 vastausta
13k lukukertaa
26 vastausta
Seinäteline TV kuitulevy seinä
Hei
Seinä on masoniittia, luulen että levyt ovat 10 mm tai 13 mm.
Ajattelin ensin ruuvata suoraan palkkeihin, mutta silloin TV ei ole keskellä vaan aivan väärin sijoitettu ikkunaan nähden.
Ajattelin käyttää mollyn kiinnikkeitä, mutta mahdollisimman vähän.
TV painaa 12 kiloa ja on 48 tuumaa. Riittääkö 2 kpl mollya?
Seinä on masoniittia, luulen että levyt ovat 10 mm tai 13 mm.
Ajattelin ensin ruuvata suoraan palkkeihin, mutta silloin TV ei ole keskellä vaan aivan väärin sijoitettu ikkunaan nähden.
Ajattelin käyttää mollyn kiinnikkeitä, mutta mahdollisimman vähän.
TV painaa 12 kiloa ja on 48 tuumaa. Riittääkö 2 kpl mollya?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Aseta hieno höyläämätön lauta kovalevyseinää vasten.
Esimerkiksi 22x120 mm mäntylauta, jonka ruuvaat koolauksiin.
Tai valitse puulaji, joka mielestäsi sopii paremmin, tai maalaa tämä "koolaustrimo".
Ja kiinnitä sitten television kiinnikkeet tähän lautaan siihen kohtaan, johon ne sopivat parhaiten.
Esimerkiksi 22x120 mm mäntylauta, jonka ruuvaat koolauksiin.
Tai valitse puulaji, joka mielestäsi sopii paremmin, tai maalaa tämä "koolaustrimo".
Ja kiinnitä sitten television kiinnikkeet tähän lautaan siihen kohtaan, johon ne sopivat parhaiten.
Se mitä kirjoitat on ratkaisu kaikkiin ongelmiin TV:n ja heikon seinämateriaalin kanssa.KnockOnWood sanoi:
Näin ratkesi plasma-TV:n seinäkiinnitys monia vuosia sitten.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Stickan56
Talon omistaja
· Roslagen
· 1 944 viestiä
Stickan56
Talon omistaja
- Roslagen
- 1 944 viestiä
Suunnitelma B; Pidennä sitä niin, että se ulottuu 15 cm myös vasemmalle puolelle.J Jens33 sanoi:
Suunnitelma C: Ripusta sopivan värinen kangaspala TV:n taakse.
Stickan
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Miltä se näyttää masoniitin takana? Onko se upotettu seinään vai saavutettavissa?J Jens33 sanoi:
Vaihtoehto: Aseta lauta koko seinän pituudelle ja käytä sitä ripustamaan tauluja tai kuvia tai muita hienoja esineitä, joita teillä on. Vaihtoehto: Täydennä se vaakasuoralla laudalla ja aseta lasten valokuvia ja pieniä muistoesineitä siihen. Tällaisella tavalla:

Painon puolesta Molly kestää, mutta aina on riskejä - kipsi on heikko lenkki.J Jens33 sanoi:Hei
Seinä on kovalevyä, luulen että levyt ovat 10 mm tai 13 mm.
Ajattelin ensin ruuvata suoraan koolauksiin, mutta silloin TV ei ole keskellä vaan täysin väärin sijoitettu ikkunaan nähden.
Ajattelin käyttää molly plugeja, mutta mahdollisimman vähän.
TV painaa 12 kiloa ja on 48 tuumaa. Onko se okei 2dt mollylle?
Todellinen suunnitelma B on siinä tapauksessa avata seinä, täydentää koolauksilla, kipsilevytys, tasoittaa, maalata.
Stickan56
Talon omistaja
· Roslagen
· 1 944 viestiä
Stickan56
Talon omistaja
- Roslagen
- 1 944 viestiä
Minun hattuhyllyni on ollut paikallaan viisi vuotta nyt kahdella 4,8 mm ruuvilla yksinkertaisessa kipsilevyssä. Kaksi kipsiankkuria on toisessa hiiri- ja lapanen-korissa 'siltä varalta että'MathiasS sanoi:

