J
Hei
Seinä on masoniittia, luulen että levyt ovat 10 mm tai 13 mm.
Ajattelin ensin ruuvata suoraan palkkeihin, mutta silloin TV ei ole keskellä vaan aivan väärin sijoitettu ikkunaan nähden.
Ajattelin käyttää mollyn kiinnikkeitä, mutta mahdollisimman vähän.
TV painaa 12 kiloa ja on 48 tuumaa. Riittääkö 2 kpl mollya?
 
Aseta hieno höyläämätön lauta kovalevyseinää vasten.
Esimerkiksi 22x120 mm mäntylauta, jonka ruuvaat koolauksiin.
Tai valitse puulaji, joka mielestäsi sopii paremmin, tai maalaa tämä "koolaustrimo".
Ja kiinnitä sitten television kiinnikkeet tähän lautaan siihen kohtaan, johon ne sopivat parhaiten.
 
  • Tykkään
Allmänobildad ja 1 muu
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Aseta hieno höylätty lauta lastulevyseinää vasten.
Esim. 22x120 mm mäntylauta, jonka kiinnität runkopuihin.
Tai valitse puulaji, joka mielestäsi sopii paremmin, tai maalaa tämä "runkopuu".
Ja kiinnitä sitten TV:n kiinnikkeet tähän lautaan siellä, missä se sopii parhaiten.
Se mitä kirjoitat on ratkaisu kaikkiin ongelmiin TV:n ja heikon seinämateriaalin kanssa.
Näin ratkesi plasma-TV:n seinäkiinnitys monia vuosia sitten.
 
M mlkjhr sanoi:
Se mitä kirjoitat, on ratkaisuna kaikkiin ongelmiin TV:n ja heikon seinämateriaalin kanssa.
Näin ratkaisin plasmatelevisioni ripustuksen monia vuosia sitten.
Kyllä, on hauskaa nähdä tulos käyttäjällä @Jens33.

Meillä on vain 43-tuumainen, joka seisoo TV-tasolla :cool:
 
J
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Ja, det skall bli kul att se resultatet hos @Jens33 .

Hos oss har vi bara en 43-tummare som står på en TV-bänk :cool:
Teknisesti se on erittäin hyvä vaihtoehto. Lauta tulee ulos noin 15 cm oikealta puolelta.
Frugan ei suostu siihen esteettisistä syistä.
Plan B ?
 
richardtenggren
Suurempi tv ? :)
 
  • Tykkään
Magnus E K ja 1 muu
  • Laddar…
Stickan56
J Jens33 sanoi:
Teknisesti on erittäin hyvä vaihtoehto. Lauta tulee ulottumaan noin 15 cm oikealle puolelle. Vaimo ei hyväksy sitä esteettisistä syistä. Suunnitelma B?
Suunnitelma B; Pidennä sitä niin, että se ulottuu 15 cm myös vasemmalle puolelle.

Suunnitelma C: Ripusta sopivan värinen kangaspala TV:n taakse.

Stickan
 
J Jens33 sanoi:
Planka ulottuu noin 15 cm oikealle puolelle. Vaimo ei hyväksy sitä esteettisistä syistä. Plan B?
Miltä se näyttää masoniitin takana? Onko se upotettu seinään vai saavutettavissa?

Vaihtoehto: Aseta lauta koko seinän pituudelle ja käytä sitä ripustamaan tauluja tai kuvia tai muita hienoja esineitä, joita teillä on. Vaihtoehto: Täydennä se vaakasuoralla laudalla ja aseta lasten valokuvia ja pieniä muistoesineitä siihen. Tällaisella tavalla:
Seinään kiinnitetty L-muotoinen punainen teline, johon voi laittaa hyllyn tai ripustaa esineitä.
 
J Jens33 sanoi:
Teknisesti ottaen se on erittäin hyvä vaihtoehto. Lauta tulee ulottumaan noin 15 cm oikealle puolelle. Vaimo ei suostu siihen esteettisistä syistä. Suunnitelma B?
Käytä levyä/useita lautoja ja kehystä koko televisio.

puig-floating-mount-tv-stand-for-tvs-up-to-42.jpg
 
  • Tykkään
MrBilo ja 2 muuta
  • Laddar…
Mattias Andreasson Mattias Andreasson sanoi:
Käytä levyä/useita lankkuja ja kehystä koko tv.

[bild]
Tuo näyttää oikeastaan aika hyvältä!
 
J Jens33 sanoi:
Hei
Seinä on kovalevyä, luulen että levyt ovat 10 mm tai 13 mm.
Ajattelin ensin ruuvata suoraan koolauksiin, mutta silloin TV ei ole keskellä vaan täysin väärin sijoitettu ikkunaan nähden.
Ajattelin käyttää molly plugeja, mutta mahdollisimman vähän.
TV painaa 12 kiloa ja on 48 tuumaa. Onko se okei 2dt mollylle?
Painon puolesta Molly kestää, mutta aina on riskejä - kipsi on heikko lenkki.

Todellinen suunnitelma B on siinä tapauksessa avata seinä, täydentää koolauksilla, kipsilevytys, tasoittaa, maalata.
 
Stickan56
Mattias Andreasson Mattias Andreasson sanoi:
[bild]
Tämä on tyylikkäin ratkaisu! (y)

Stickan
 
Mutta tule nyt...12 kg. Se ei ole mitään.

Käytä tavallista 6mm puuruuvia sopivassa pituudessa. Kiinnike haluaa varmasti neljä kpl ja sen jälkeen se pysyy paikallaan eikä koskaan irtoa.
 
  • Tykkään
JustDoIt
  • Laddar…
Stickan56
MathiasS MathiasS sanoi:
Mutta oikeasti nyt...12 kg. Sehän on ei mitään.

Käytä tavallista puuruuvia 6mm sopivassa pituudessa. Kiinnikkeeseen tarvitaan varmasti neljä kpl ja sen jälkeen se pysyy eikä koskaan irtoa.
Se pitää paikkansa mutta kovalevyyn ei myöskään kannata ruuvata.

Stickan
 
A
MathiasS MathiasS sanoi:
Mutta tule nyt... 12 kg. Sehän ei ole mitään.

Käytä tavallisia 6 mm pitkiä puuruuvia sopivassa pituudessa. Kiinnike tarvitsee varmasti neljä kappaletta ja sen jälkeen se pysyy paikoillaan eikä koskaan irtoa.
Minun hattuhyllyni on ollut paikallaan viisi vuotta nyt kahdella 4,8 mm ruuvilla yksinkertaisessa kipsilevyssä. Kaksi kipsiankkuria on toisessa hiiri- ja lapanen-korissa 'siltä varalta että'
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.