Voiko se johtua siitä, että lattialla on muovimatto, joka aiheuttaa kosteuden nousemisen seiniin? Muissa huoneissa, joissa ei ole mattoa, ei näytä tältä
Seinässä näkyy kosteusvaurioita, rappaus kuplii ja irtoaa; kosteuden nousu voi johtua lattian muovimatosta.

Hyvin todennäköistä, että arvaat oikein. Vanhempia kellarilattioita ei voi peittää tiiviillä tai orgaanisella materiaalilla. Maanvastaisella lattialla (oletan, että se on sellainen) on 100 % kosteusprosentti. Voi myös olla niin, että se imee kosteutta, jos seinän alla ei ole kapillaarikatkoa (plat el asfaltm).

Minun salaojitus oli aivan liian korkealla ja jokin vuosi sen jälkeen kun olin vaihtanut viemärin kellarissa alkoivat kosteusongelmani. Minun lattiat oli maalattu täysin tiiviillä Epoksimaalilla ja kapillaarivoima sai kosteuden tulemaan sisäseinistä. Todennäköisesti vanha viemärini oli aikaisemmin salaojittanut taloa...

Tältä se näytti minun luonani:

Kellarissa on betonilattia ja seinä, jossa näkyy selviä vesivahinkoja ja kosteusongelmia maalipinnan takia.

• Tykkään
Smoketoomuch
  • Laddar…
(Onko) Onko salaojitus edelleen liian korkealla?

Kiitos. Ei suurempaa vaaraa minun tapauksessani koska se on vanha pesutupa (erillinen rakennus) mutta olisi mukava korjata se, mutta sitten minun täytyy poistaa matto ensin...

seniorkonsult sanoi:
(Låg) Ligger dräneringen fortfarande för högt?
Ei, siellä on uusittu salaojitus ja uusitut seinät kellarissa.
Nyt oli se varmasti pahempaa minun tapauksessani, jossa vesi valui käytännössä seinästä...
Kaikki, jotka katsoivat sitä, luulivat, että seinässä menee vesiputki, joka vuotaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.