Hei!

Aion rakentaa väliseiniä ylätasolle ja pohdin, kuinka rakentaminen saadaan mahdollisimman hyväksi. Katto on korkea (3,5 m harjalla - 1,5 m ulkoseinällä). Olen epävarma siitä, kuinka minun pitäisi parhaiten asettaa koolaukset. Joko niiden täytyy mennä koko matkan kattoon asti tai sitten katkaisen koolaukset noin 2 metrin kohdalla ja jatkan sitten poikkikoolauksen kanssa. Ajattelin, että ehkä se on vakaampaa niin?

Mitä mieltä olette? Voinko antaa koolausten mennä koko matkan ylös ilman poikkitukia?
 
Hei Peter,
en ole asiantuntija, mutta uskoisin, että se riippuu melko paljon seinärankojen mitasta. Sitten siitä tulee varmaan vakaampi, jos ne jätetään koko pituudelta ja laitetaan lyhyet välit sen sijaan, että murtuu, mutta varmasti on joku tietäväisempi kuin minä, joka tietää :-)
 
Ola78
Samaa mieltä forbon kanssa, on parempi asettaa koko pituudet ja poikittaispalkit jäykistämään kokonaisuutta. Sinun pitäisi luultavasti käyttää 45*95, jotta seinä ei tulisi liian heikoksi, kun se on niin korkea.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.