Hei
Onko ok käyttää 45x195 seinäpilareissa 1,5-kerroksisessa talossa ja sijoittaa ulos, vaakasuoraan 45x45 pilari, jotta saadaan yhteensä 240mm eristystä ulkoseiniin :-/. vai aiheuttaako se mahdollisesti kestävyysongelmia, jos käyttää leveää pilaria, vai pitäisikö sen sijaan käyttää 2 kapeampaa saadakseen saman leveyden. vai onko hinta ratkaiseva ??? ???
Mielestäni olisi kätevää käyttää samaa leveää pilaria kuin eristys tulee olemaan :-/
 
Olen käyttänyt 195 reglar talossani

ulkopuolelta:

puupaneeli
läkt
utegips
45X195 ja ekofiber
muovi käy myös papp
reglar
spån
gips

mutta tietysti minun olisi pitänyt reglat upp 45 enemmän issolering myös mutta en pitänyt ilmastoa tarpeeksi hyvänä perusteluna tuohon kustannusten nousuun (keskinen Skåne). Silloin en olisi laittanut 195 vaan 175.
 
Minunkin mielestä se vaikuttaa olevan ok, mutta ne timpuri, joita olen kysynyt, ovat tukehtuneet kahviinsa, kun olen kysynyt, ja ovat tarkoittaneet, että 45x145 pitäisi riittää enemmän kuin hyvin... mutta he ovat ilmeisesti edelleen sillä ajalla, kun seinissä oli "spån"!!!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.