Ajattelin laittaa esille muutamia kuvia ja saada vinkkejä siitä, miten laittaisitte koolaukset GVF- ja VFS-kaappien ympärille kuvassa. Runko on 120 mm.
Pidän reglat 450 cc etäisyydessä, joten minun on saatava yksi regeli kaappien ylä- ja alapuolelle. Mutta en oikein tiedä, miten tällaisia kaappeja yleensä ympäröidään?
Siihen tulee sitten osb+gips yhdelle puolelle seinää ja pelkästään gips toiselle puolelle.
Lisään myös etupuolelta kuvan, johon olen tehnyt oman ehdotukseni.
Punaiset merkinnät ovat 45x45 tai jotain tarpeeksi ohutta mahtuakseen letkujen eteen.
Siniset merkinnät ovat 45x120, johon asetan vaakasuorasti suoraan kaapin päälle, voiko niin tehdä? On kai vain putkimiehille porata sääntöön ja kaappiin, kun hän vetää letkuja yläkertaan?
Kuitenkin tuo ei toimi kaappien takapuolella, koska letkut on valettu hieman vinoon..
Vaaka-aikaiset koolaukset ylä-/alapuolella tekisin saman kokoisina (45x120) ja poraisin läpiviennit. Mielestäni näin siitä tulee tukevampi, porareiät kiinnittävät letkut hyvin. Tässä on kuva omasta rakentamisestani.
Mitä tulee väärin asennettuun letkuun, yksinkertaisin ratkaisu olisi koolata seinä muutaman cm extrana, jotta letku saadaan seinään.
Makaisin tukipuut ylä- ja alapuolella samassa koossa (45x120) ja poraisin läpi kaikkiin läpivienteihin. Mielestäni niin tulee tukevampaa, ja porausreiät kiinnittävät letkut hyvin. Tässä on kuva omasta rakennuksestani.
[kuva]
Mitä tulee väärin valettuun letkuun, niin helpointa olisi luultavasti laittaa seinään muutama ylimääräinen sentti saadaksesi letkun sisälle seinään.
Joo, mutta kuulostaa järkevältä tehdä niin yläosassa.
En kuitenkaan voi laittaa seinää enemmän ulospäin. Sillä puolella, missä letkut ovat hieman seinän ulkopuolella, tulee keittiö, johon minulla on jo mittojen mukaan tilattu työtaso, joka täytyy mahtua.
Mutta olen kai hyväksynyt, että joudun kipsaamaan niin paljon kuin mahdollista ja antamaan hieman letkujen olla näkyvissä. Ne kuitenkin peitetään myöhemmin keittiökaapistolla.
Laitan kuvan etupuolelta, jossa olen esittänyt ehdotukseni.
Punaiset merkinnät ovat 45x45 tai jotain tarpeeksi ohutta mahtuakseen letkujen eteen.
Siniset merkinnät ovat 45x120, jossa laitan yhden horisontaalisesti suoraan kaapin päälle, voiko niin tehdä? Onko se vain putkiasentajien tehtävä porata läpi säännön ja kaapin sisään, kun hän vetää letkuja yläkertaan?
Mutta tuo ei toimi kaappien takapuolella, koska letkut on valettu hieman vinosti..
mielestäni myös sinun pitäisi asentaa täysi runko ja porata siitä läpi. Ero alhaalla, ei näy tarkasti, mutta näyttää melkein siltä, että jos käytät osb + kipsiä, riittää ehkä jättää osb pois juuri siitä kohdasta, jotta kipsi peittää sen ulkopuolelta.
Jo, mutta tuntuu järkevältä tehdä niin yläpuolella.
En kuitenkaan voi jatkaa seinää enempää. Sillä puolella, missä letkut ovat vähän seinän ulkopuolella, tulee olemaan keittiö, jossa minulla on jo mittatilaustyönä tehty työpöytä, joka täytyy mahtua tilaan.
Mutta olen hyväksynyt, että joudun kipsilevyttämään niin paljon kuin pystyn ja antamaan osan letkuista jäädä näkyviin. Se peittyy kuitenkin myöhemmin keittiörungolla.
Mutta miten jatkoit kaapin alapuolella?
Se tulee varmasti hyväksi.
Jatkoin samalla tavalla myös alapuolella.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.