16 165 lukukertaa ·
2 vastausta
16k lukukertaa
2 vastausta
Seinän purkaminen - mitä pitää ottaa huomioon
Suunnittelen purkaa seinän olohuoneen ja keittiön väliltä, seinä on tapetoitu ja maalattu keittiön puolelta ja tasoitettu ja maalattu olohuoneen puolelta. Se ei ole kantava (ja aion pyytää todistuksen hallitukselta, että se on ok) ja seinässä on pistorasia.
Mitä minun pitäisi ottaa huomioon ja miten teen sen parhaiten?
Onko se vain tasoitusta ja maalausta jälkikäteen?
Olisin kiitollinen, jos voisitte jakaa kokemuksianne!
Mitä minun pitäisi ottaa huomioon ja miten teen sen parhaiten?
Onko se vain tasoitusta ja maalausta jälkikäteen?
Olisin kiitollinen, jos voisitte jakaa kokemuksianne!
Ole erittäin varovainen sähköpistorasian ympärillä ja yläpuolella. Voisit myös kysyä sähköasentajalta, voisiko hän tulla auttamaan sinua, jos tarvitaan.
Kerran minä purin seinän asunto-osakkeessa (kaikkien tarvittavien lupien kanssa). Siinä oli pintasähköjä ja yhdistys sanoi, että; ei, noissa seinissä ei ole sähköjä sisällä. Kun aloitimme purkamaan, kävi ilmi, että koko asunnon sähköt oli yhdistetty ylhäällä siihen seinään. Talo oli 1940-luvulta eikä kenelläkään ollut enää yksityiskohtaista sähköpiirustusta.
Jos kyseessä on vanha talo kiviseinillä, siitä tulee TODELLA paljon mustaa pölyä. Myös sisäkatto ja seinän liittymäkohtaa saattaa rapistua. Minä tasoittelin melko paljon ennen kuin se näytti taas hyvältä ja kattoon jouduimme asettamaan listan saadaksemme kaikki aikaisemmin seinään piilotetut sähköt paikalleen. Joten ei ole mahdotonta, että joudut maalaamaan sekä katon että liittymäseinän uudelleen, jotta se näyttäisi siistiltä.
Kerran minä purin seinän asunto-osakkeessa (kaikkien tarvittavien lupien kanssa). Siinä oli pintasähköjä ja yhdistys sanoi, että; ei, noissa seinissä ei ole sähköjä sisällä. Kun aloitimme purkamaan, kävi ilmi, että koko asunnon sähköt oli yhdistetty ylhäällä siihen seinään. Talo oli 1940-luvulta eikä kenelläkään ollut enää yksityiskohtaista sähköpiirustusta.
Jos kyseessä on vanha talo kiviseinillä, siitä tulee TODELLA paljon mustaa pölyä. Myös sisäkatto ja seinän liittymäkohtaa saattaa rapistua. Minä tasoittelin melko paljon ennen kuin se näytti taas hyvältä ja kattoon jouduimme asettamaan listan saadaksemme kaikki aikaisemmin seinään piilotetut sähköt paikalleen. Joten ei ole mahdotonta, että joudut maalaamaan sekä katon että liittymäseinän uudelleen, jotta se näyttäisi siistiltä.
Hei!pinebar sanoi:Ole erittäin varovainen pistorasian ympärillä ja yläpuolella. Kysy mielellään myös sähköasentajalta, jos hän voi tulla auttamaan tarvittaessa.
Kerran purin seinän osakehuoneistossa (kaikilla tarvittavilla luvilla). Siinä oli päällä oleva sähkö ja yhdistys sanoi, että; ei, näissä seinissä ei ole sähköä sisällä. Kun aloitimme purkamisen, kävi ilmi, että koko asunnon sähkö oli kytketty ylhäällä siihen seinään. Talo oli 40-luvulta ja kenelläkään ei ollut tallessa yksityiskohtaista sähkösuunnitelmaa.
Jos se on vanha talo kiviseinillä, tulee ERITTÄIN paljon mustaa pölyä. Kipsiä putoaa myös katosta ja jos seinä liittyy johonkin toiseen seinään. Tasoitin melko paljon ennen kuin se näytti taas hyvältä, ja katossa meidän piti laittaa lista saadaksemme kaikki sähkö johdotettua, jotka aiemmin oli piilotettu seinään. Joten ei ole mahdotonta, että joudut maalaamaan sekä katon että liittyvän seinän, jotta se näyttäisi hyvältä.
Olen uusi foorumilla mutta olin erittäin iloinen löytääkseni juuri tämän keskustelun. Harkitsen luoda makuusyvennyksen varastolla sängyn alla tai sisustaa työpaikkani nykyiseen vaatekaappiin. Se on niin nuhruinen ja pimeä, että ostin erillisen vaatekaapin.
Olen kysynyt asunto-osakeyhtiöltäni saanko purkaa seinät ja heitä kiinnosti vain, oliko kyseessä kantava seinä, mitä se ei ollut.
Kysymykseni koskee kuitenkin sähkölankoja yhdessä seinässä. Voin jo nyt todeta, että aion käyttää sähköasentajaa, mutta mietin, miten etenit sähkön palauttamisessa. Rakensitko "kaapin" vai miten vedätit sähkölankoja?
Olen kuullut, että jotkut sähkömiehet haluavat, että valmistellaan työtä, miten hoidan sähköjohtoja (eristän jne.)? Haluan välttää mahdollisimman paljon kosketusta niiden kanssa! Tiedän, että minun täytyy luonnollisesti katkaista virta, mutta olen utelias, miten käsittelit tätä?
Olen tutkinut sekä elektronisella sähkönetsijällä, koska siellä on pistorasia ja huomaan, että seinässä on sähkökaapeli plus päällä olevat sähkökaapelit, jotka ovat koteloitu seinän suuntaisesti.
Haluaisin mielelläni säilyttää osan seinästä pistorasian kanssa, joten minulla on noin 70 cm korkeus. Seinä on 70 cm leveä. Valitettavasti asunnossa ei ole niin monta pistorasiaa, joten en halua, että jokin menettää, jos se voidaan välttää. Plus, seinä antaa mahdollisesti hieman vakautta.
Talo rakennettiin sodanjälkeisenä aikana 1947-48 ja se pölyää voimakkaasti, kun porataan jne.
Klikkaa tästä vastataksesi