Hei,

Olen pystyttänyt sisäseinän (osb+gyproc) ja asentanut oven "luodakseni" makuuhuoneen entisestä "oleskelutilasta". Olen yrittänyt piirtää sen alla olevan mukaan. Uusi seinä on merkitty punaisella. Tarvitsen nyt neuvoa, kun aion tasoittaa kaiken. Olen ajatellut käyttää tasoitetta, paperinauhaa ja sitten lisää tasoitetta sinne, missä gyproc-levyt kohtaavat (keskellä oven yläpuolella). Mutta olen hieman epävarma siitä, miten teen juuri vanhan seinän jatkeessa.

Kaavio, joka näyttää osittain piirretyn huoneen, jossa uusi punainen seinä lisätty olemassa olevaan rakenteeseen, tarkennus kohtaan 1.
Olen "zoomannut" siihen alueeseen, jota tarkoitan (Nro 1). Jos tasoitan ja käytän paperinauhaa, niin se leviää liikaa sille puolelle seinää, joka ei ole viistetty (eli olemassa oleva seinä/kulma). Mutta samalla haluan mieluummin olla varma ja käyttää paperinauhaa. Asun puutalossa, joten pelkään hieman halkeamia. Olen ymmärtänyt, että gyproc-seinissä käytetään jonkinlaista kulmaprofiilia, joten toinen vaihtoehto olisi yrittää leikata pois osan siitä ja luoda siten oman viistyksen olemassa olevalle seinälle, jotta tasoittaminen helpottuisi. Mutta se tuntuu samalla hieman monimutkaiselta ja siltä, että minun olisi pitänyt ajatella sitä ennen kuin asensin seinän.

Olen erittäin kiitollinen vinkeistä ja ideoista!

Åsa Lund
Hio pois vähän vanhaa kipsiä raspilla ("surform"), jotta nauhalle jää tilaa?

Onko vanhan ja uuden kipsin välissä tiivis rako? Siinä tapauksessa olisin liimannut paperinauhan märkätilaliimalla. Ja sitten tasoittanut sen. Jos rako ei ole tiivis, niin tasoita sauma niin, että se on suunnilleen "tasainen".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.