6 455 lukukertaa ·
6 vastausta
6k lukukertaa
6 vastausta
Seinälevy, EI30, tiivistää rako kattokipsiä vasten?
Kaksinkertainen kipsilevy katossa, asennettiin ensin.
Sitten OSB + yksinkertainen kipsilevy seinille.
Kumpikaan OSB tai kipsilevy seinillä ei ole aivan katon kipsilevyä vasten (vaikea tehdä niin).
Miten "tiivistää" tämä 5-10 mm väli? Oletan, että tavallinen saumaus ei ole paras ratkaisu paloturvallisuuden kannalta.
Huomasin, että Gyprocin (G66) kipsilaastia on saatavilla, mutta se "ei tartu puuhun". Silloin se on vähän vaikeaa, koska siellä on OSB...
Vinkkejä?
Sitten OSB + yksinkertainen kipsilevy seinille.
Kumpikaan OSB tai kipsilevy seinillä ei ole aivan katon kipsilevyä vasten (vaikea tehdä niin).
Miten "tiivistää" tämä 5-10 mm väli? Oletan, että tavallinen saumaus ei ole paras ratkaisu paloturvallisuuden kannalta.
Huomasin, että Gyprocin (G66) kipsilaastia on saatavilla, mutta se "ei tartu puuhun". Silloin se on vähän vaikeaa, koska siellä on OSB...
Vinkkejä?
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
On olemassa paloluokiteltua tiivistemassaa. Sitä löytyy varmasti lähimmästä rakennustarvikekaupasta. Jos rako on suuri, on olemassa myös paloluokiteltua dreviä. Itse olen käyttänyt tiivistemassaa, kun olen tehnyt seiniä EI60-luokituksella. Jos rakoja oli suuria, laitoin ensin sisään sellaista "letkua" vaahtomuovista ja painoin sitten tiivistettä sen päälle, jotta saatiin tiivis.
Voit käyttää esimerkiksi tätä: http://katalog.essve.se/#/?article=V70-wc62863-
(mene kohtaan FireSeal palotiivistys ja siellä on tuote nimeltä FireStop 1000)
Voit käyttää esimerkiksi tätä: http://katalog.essve.se/#/?article=V70-wc62863-
(mene kohtaan FireSeal palotiivistys ja siellä on tuote nimeltä FireStop 1000)
Viimeksi muokattu:
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
Tarkistin nyt, mitä käytin, ja se oli FS 701. Se on akryylipohjainen. Tremco on sen valmistaja.
http://www.tremco-illbruck.se/produkt/01182_index.html
Käytä tiivistysnauhaa, jos sinulla on suuri rako.
http://www.tremco-illbruck.se/produkt/01182_index.html
Käytä tiivistysnauhaa, jos sinulla on suuri rako.
Pysähdy nyt!! Ehdottomasti ei bottningslista. Koko sauma pitää täyttää tiivistemassalla, muuten se ei toimi. On erittäin tärkeää lukea tarkasti ohjeet ennen kuin aloittaa palotiivistämisen.HandySmurf sanoi:
Kaikkitietävä
· Stockholms län
· 822 viestiä
Kyllä, on tärkeää lukea ensin ja ilmeisesti sinä et ole tehnyt sitä. FS 701:n tekniset tiedot sanovat selvästi, että taustalistaa on käytettävä oikean saumasyvyyden saavuttamiseksi.Matti_75 sanoi:
Minulla oli itse kolmoiskipsi, ja siitä tulee 13x3= 39 mm syvä sauma.
Klikkaa tästä vastataksesi