Thomas59
Se ei ole varsinaisesti Molly-tulppa, joka asettaa rajoituksen. M5 tai M6 ei vaikuta asiaan. Voisit ripustaa jopa auton, jos Molly-tulpan ruuvi on kiinni teräspalkissa. Se on Molly-tulpan rakenne yhdessä kipsilevyn lujuuden kanssa, joka rajoittaa maksimipainon. Molly-tulpan "siivet" syöpyvät ajan myötä kipsilevyyn TV-kiinnikkeen liikkeen vuoksi. Lisäksi kipsilevyä heikentävät pienet kulmalliset metallisiivet, jotka ovat tulpassa ja joiden tarkoitus on estää tulpaa pyörimästä kiinnityksessä.

Tapauksessasi ongelmallinen on myös itse TV-kiinnike. Kun kipsilevy on heikoin lenkki, eivät useammat/karheammat Molly-tulpat auta. Ne vain heikentävät kipsilevyä. Kapea levy seinää vasten lisää myös vääntövoimia eikä voimia jaeta optimaalisesti.

Raskaampien esineiden kiinnittämisessä kipsilevyyn Toggler-tulppa on suositeltava. Se jakaa kuorman paremmin (suurempi alue) eikä vahingoita kipsiä. Toggler-tulppa kestää noin 100-120kg/kpl pystysuoraa kuormaa yksikerroksisessa kipsilevyssä.

Tapauksessasi suosittelisin vaihtamaan TV-kiinnikettä malliin, joka levittää kuorman seinälle maksimaalisesti (leveämpi kiinnike). Silloin riittää 4 kpl Toggler. Seinää ei tarvitse vahvistaa.

Vaihtoehtoisesti voit ruuvata nykyisen kiinnikkeesi puulevyyn, jonka korkeus on sama kuin nykyisen kiinnikkeesi, mutta leveys 20-30cm, joka kiinnitetään sitten 4 Togglerilla. Se kestää varmasti. Puulevyn voit maalata/tapetoida tai vastaavaa, jolloin se hädin tuskin näkyy.
 
  • Tykkään
FreQa
  • Laddar…
Pear4Life Pear4Life sanoi:
Näyttää siltä, että täällä on useita henkilöitä, jotka ovat tehneet samanlaisen asennuksen kuin TS ja epäonnistuneet... ottaen huomioon kaikki ne vastaukset, joita tulee.

Mielipiteet ovat yksi asia, kokemukset toinen.

Jätän keskustelun sanomalla seuraavaa:

Viimeisten 15 vuoden aikana asennettujen näyttöjen määrä: Arviolta 1500-2000 kpl. Alas pudonneiden näyttöjen määrä: 0 kpl

Toivon, että saat kiinnitettyä näyttösi TS, riippumatta siitä, miten se lopulta asennetaan. Ja älä unohda, että kaikki haluavat sinulle hyvää :)

Hyvää jatkoa!
Tietenkin sinulla on. Ja olet kiinnittänyt kaikki pelkästään mollytulpilla kipsilevyyn. Olet varmasti serkku sille tyypille, joka väitti käyttäneensä 10,8V Makitaa myös betonin sekoittamiseen? Itse olen teipannut koko talon hopeateipillä, en usko nauloihin tai ruuveihin.
 
  • Haha
  • Tykkään
noupe ja 2 muuta
  • Laddar…
P
Pear4Life Pear4Life sanoi:
Tuntuu olevan useita henkilöitä täällä, jotka ovat tehneet samanlaisen asennuksen kuin TS ja epäonnistuneet... ottaen huomioon kaikki vastaukset, jotka tulevat.

Mielipiteet ovat yksi asia, kokemukset jotain muuta.

Jätän keskustelun sanomalla seuraavaa:

Asennettujen näyttöjen määrä viimeisen 15 vuoden aikana: Arviolta 1500-2000 kpl. Määrä näytöistä, jotka ovat pudonneet: 0 kpl

Toivon, että saat näyttösi paikalleen TS, riippumatta siitä, miten se nousee. Ja älä unohda, että kaikki haluavat sinulle hyvää :)

Hyvää jatkoa!
Kiitos!
 
P
Minun pitäisi ehkä vaihtaa kiinnike tasaisemmin jaetun painon kanssa tai kokeilla ja katsoa, mitä tapahtuu, jos nykyinen kiinnikkeeni kestää TV:ni. Mutta ongelma on, että haluaisin löytää sellaisen, joka ulottuu 65 cm seinästä, koska vain silloin voin kääntää TV:n 90 astetta täydelliseen kulmaan. Olisin kiitollinen, jos joku voisi suositella jotain eikä kiinnikettä yli 2000 kr.

Tegge
 
P
Okarlsson Okarlsson sanoi:
Olen myynyt tätä seinätelinettä (ja muita) kaupassa monta vuotta ja voin aloittaa toteamalla, että tuo seinäkiinnitysjärjestely on huono eikä mitään sellaista, mitä käytettäisiin korkealaatuisemmissa telineissä. Hyvissä telineissä (suuremmille televisioille) on levy seinää vasten, joten voima jakautuu hieman enemmän. Mitä tulee siihen, kuinka paljon tappia kestää painon suhteen, se on vetovoimaa alaspäin kuten koukussa, ei ulospäin suuntautuva voima, kuten sinulla on. Jotkut asiakkaat huomasivat vuosien varrella, että tv-telineestä tuli hieman löysä seinää vasten, enkä koskaan kuullut, että jotain olisi pudonnut. Tämän sanottua tämäntyyppisiä telineitä myytiin enimmäkseen 32 tuumaan asti, ei kuten nämä suuret telineet.

Maalatun vanerin asettaminen kahden palkin päälle on erittäin hyvä idea ja nopeaa. Niin kauan kuin televisio on suurempi kuin 40", piilotat todennäköisesti koko levyn television taakse joka tapauksessa.
Koska olet itse myynyt telineitä, onko sinulla suositusta minulle, mielellään jotain, joka vähintään sopii 65
 
Tegge sanoi:
Koska olet itse myynyt kiinnikkeitä, onko sinulla suositusta minulle, mieluiten joku joka myös rakentaa ulos 65
...jonka voi kiinnittää mollyplugilla valmistajan ohjeiden mukaan. ;)
 
Tegge sanoi:
Oletko vain utelias, puhutko omista kokemuksistasi? Vaikutat hyvin varmalta siitä, että se ei todellakaan tule kestämään, "Ei ikinä elämässä"...
Ei, en ole koskaan asentanut tuota kiinnitystäsi mollypluggilla.

Sen sijaan minulla on lapsia ja talo gyproc-seinillä sekä vankka kokemus kaikenlaisista asioista, joita on kiinnitetty ja irronnut mollypluggeilla.

Kirjahyllyt, sängynvalaisimet, vaatenaulakot, kaiuttimet.

Lisäksi tiedän, miten mollyplugg toimii ja olen nähnyt kipsilevyn poikkileikkauksen. Kipsi on enemmän tai vähemmän puristettua pölyä.
 
  • Tykkään
MultiMan
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken sanoi:
...jonka voi kiinnittää mollyplugerilla valmistajan ohjeiden mukaan. ;)
Turha... kysyin toisesta kiinnikkeestä enkä siitä, toimiiko se mollyplugerilla
 
Tegge sanoi:
Turha... kysyin toista kiinnikettä, en siitä, toimiiko se mollypluggilla
Etkö aio kiinnittää sitä mollypluggilla nyt?
 
P
Nyfniken Nyfniken sanoi:
Ska du inte fästa det med mollyplugg nu?
Klart jag fäster det med mollyplugg ;)
 
P
Kiitos kaikista viisaista ja harkituista vastauksista. Aion kokeilla Molly ja katsoa, jos kiinnitys löystyy. Siinä tapauksessa kiinnitän vanerilevyn ja maalaan sen samalla värillä, sitten asetetaan kiinnitys levyyn.
 

Paras vastaus

F Finndjävel sanoi:
Självklart har du det. Och alla har du fäst med mollyplugg i enbart gipsskiva. Du är säkert kusin med typen som bestämt hävdade att han använde sin 10,8V makita för att blanda betong också? Själv har silvertejpat ett helt hus, tror inte på spik och skruv.
Självklart har jag inte det. Skulle gissa på att 75% av dessa sitter i gips.

Det är så onödigt att bli spydig... Vi är väl alla här för att (förhoppningsvis) hjälpa TS? Med en god ton blir det alltid trevligare :)

Här kommer ett förslag på ett annat fäste:
https://smartmediasolutions.se/products/displays/sms-wh-3d/

Detta är ett riktigt stabilt fäste. Brukar ligga på drygt 2000kr.

4st infästningspunkter. Man kan oxå borra två egna hål extra för 6st infästningspunkter.

Kika på det :)
 
  • Tykkään
1
  • Laddar…
P
Pear4Life Pear4Life sanoi:
Tietenkään en ole tehnyt sitä. Arvaisin, että 75% näistä on kipsissä.

On niin turhaa olla ivallinen... Olemmehan kaikki täällä (toivottavasti) auttamassa ketjun aloittajaa? Hyvällä sävyllä on aina mukavampaa :)

Tässä tulee ehdotus toiseen kiinnikkeeseen:
[linkki]

Tämä on todella vakaa kiinnike. Hinta on yleensä noin 2000 kr.

4 kiinnityskohtaa. Voi myös porata kaksi omaa ylimääräistä reikää, jolloin on 6 kiinnityskohtaa.

Tarkista se :)
Kiitos!!
 
P
Kiitos, olen katsellut sitä aiemmin vähän.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.