Hei,
Olen rakentamassa autotallia ja olen viime aikoina kiinnittänyt autotalliin tuulensuojakankaan, joka on nyt täysin valmis ja kiinnitetty rimojen avulla.
Vasta nyt katsoin, mitä oikeastaan olen laittanut, mikä voidaan nähdä melko uhkarohkeana...
Rakennusliikkeestä tilasin vain tuulensuojakankaan enkä miettinyt sitä sen enempää. Se, jonka sain, oli Icopal Windy Base.
Tuon kankaan Sd-arvo on 0,4 m. Verrattuna heidän Primadukaan tai Isoverin tai muiden merkkien kankaisiin, nämä ovat yleensä noin 0,04 m, eli noin 10 kertaa enemmän läpäiseviä.
Jossain olen lukenut, että kaikki alle 0,5 m katsotaan diffuusiolle avoimeksi.
Nyrkkisääntö sanoo, että sisäpuolella tulisi olla 5-10 kertaa tiiviimpi kerros kuin ulkopuolella, ja koska aion laittaa höyrysulun (muovi) autotallin sisäpuolelle, tämä tulee saavutetuksi reilusti. (Muovi on noin 50 m)
Mutta olen silti hieman epäröivä siitä, onko hyvä vai huono asia, että kangas on vähän "tiiviimpi."
Ei ole varmaa, että aion lämmittää autotallia, ja jos teen niin, se ei tule olemaan enemmän kuin noin 10 astetta.
Mitä mieltä olette? Se on kuitenkin tuulensuojakangas, joten sen pitäisi olla tarkoitettu tähän tarkoitukseen. Olen varmaan eniten vain hirveän huolestunut, mutta haluan silti vähän keskustella asiasta jonkun kanssa.
Oletan, että Icopal Windy Base on asennettu johonkin muuhunkin taloon kuin minun...
Ystävällisin terveisin Henke