Hei!

Olen sisustamassa yläkertaa ja siellä olisi tarkoitus olla iso kylpyhuone saunalla, ja nyt mietin, onko parempi laittaa klinkkeri koko kylpyhuoneen lattialle ennen kuin rakennetaan saunan seinät vai pitäisikö rakentaa saunan seinät ennen kuin laitetaan klinkkeri?

Minun ensimmäinen ajatukseni on, että vesieriste olisi helpompi saada kuntoon, jos klinkkeri laitetaan ensin. Jos jollakin on kokemusta tästä ja haluaa jakaa sen, olisin kiitollinen.

Terveisin
NT

Mielenkiintoinen kysymys. Nostan ketjun.

Koska saunan seinien ulkopuolelle täytyy kuitenkin asentaa vedeneristyskerros, olisin ensin tehnyt koolaukset ja sitten laittanut laatat. Lisäksi vältyt monilta turhilta rei'iltä lattian vedeneristyksessä. Mitä vähemmän reikiä vedeneristyksessä, sitä pienempi riski kosteusvaurioihin. Näin minä uskoisin, mutta toisaalta en ole alan asiantuntija.
yt.
jeppe

Jos haluat ensin laatoittaa, jättäisin kunnon ilmarakon seinän ja lattian väliin (noin 10 cm). Jos seinä on suoraan lattialla, se täytyy vedeneristää ja päällystää kaakelilla/laatalla sokkelin kohdalla, ja silloin on parempi tehdä seinä ensin ja laatoittaa sitten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.