Hei

Minulla on 2 kpl viistettyjä lautoja, jotka olen liimannut ja poraruuvannut yhteen. Tämän jälkeen olen vetänyt lateksisauman. Kun tämä on kuivunut, sauma on vajonnut pari mm rakoa alaspäin.
Kysymys on, mitä teen väärin?
Beckers-varianttia lateksisaumasta käytän.

Se, että lateksi ja muut nestemäiset täytemateriaalit kutistuvat hieman kuivuessaan, pidetään kai normaalina.

Lisää.

E etompau sanoi:
Se, että lateksi ja muut nestemäiset täyteaineet kutistuvat hieman kuivuessaan, voidaan pitää normaalina.
Ok. Onko olemassa parempaa tapaa tehdä kuin käyttää lateksia?

Pitäisikö nämä laudat maalata? Ulkona vai sisällä? Kokeile saumata uudelleen, niin se kestää jonkin aikaa. 1-2 vuotta..

Käytä ensi kerralla hyvää akryylisaumaa. Ei kutistu yhtä paljon kuin lateksi.

P psjolin sanoi:
Tuleeko näiden lauttojen maalata? Ulkona vai sisällä?
Kokeile täyttää uudelleen niin se kestää jonkin aikaa. 1-2 vuotta..

Käytä ensi kerralla hyvää akryylitiivistettä. Ei kutistu yhtä paljon kuin lateksi.
Laudat maalataan, sisällä.
Ok. Ne siellä brödgården suositteleivat lateksitiivistettä, mutta sitten kokeilen akryylitiivistettä sen sijaan :D

P Pappa1986 sanoi:
Ok. Finns det något bättre sätt att göra än att använda latex?
Paras tapa on sahata saumaa niin tiukaksi, että et tarvitse lainkaan lateksia tai akryylia. Ei mikään ohut sauma näytä hyvältä ajan myötä, kun puu liikkuu.

V vectrex sanoi:
Paras tapa on sahata sauma niin tiukaksi, ettei tarvitse mitään lateksia tai akryyliä. Mikään ohut sauma ei näytä hyvältä ajan myötä, kun puu liikkuu.
Se olisi ehdottomasti optimaalista, mutta kun minulla on Biltema katkoterä- ja jiirisaha, on mahdotonta saada 100% täydellistä (täytyyhän syyttää jotain).;)
Ehkä minun pitäisi jättää saumojen täyttäminen väliin ja pohjamaalata vielä vähän.

Jos sahaat vasemman listan sahan vasemmalla puolella ja oikean oikealla puolella, saha voi periaatteessa sahata kuinka vinosti tahansa kunhan sahanterä toimii yhdessä tasossa (mikä sen melkein on pakko, koska se pyörii) ja silti voidaan saada "täysin tiivis" liitos. Joten älä syytä sahaa :-P

Byurn Byurn sanoi:
Jos sahaat vasemman listan sahan vasemmalta puolelta ja oikean oikealta puolelta, sahalla voi periaatteessa sahata kuinka vinossa tahansa kunhan sahanterä työskentelee samassa tasossa (mitä sen lähes täytyy tehdä, koska se pyörii) ja silti saada "täysin tiukka" liitos. Joten älä syytä sahaa :p
Ok. Puu on kierteellä ;):crysmile:
Haha, mutta ymmärrän, että kyse on käyttötavasta, yritän miettiä vähän tarkemmin seuraavassa sahauksessa hehe

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.