2 773 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
Säleikköpaneeli sisäkatto?!
Aion ripustaa loisteputkivalaisimen akvaarioni ylle, se painaa noin 15 kg. En uskalla oikein ripustaa sitä molly-tulpilla kipsiin. Luulin, että harvataittolevyt olisivat kipsikaton saumojen suuntaisesti, mutta ne näyttävät olevan poikittain. Olen koputellut ja mielestäni tämä pitää paikkansa, käytin myös kannattimien etsijää ja se näyttää saman. Mitä tiedän, niin eikö niiden pitäisi olla molempiin suuntiin? Onko tämä yleistä? vai olenko ihan pihalla?
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 198 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 198 viestiä
Riippuu monista asioista, esimerkiksi jos kipsilevyt ovat 1200 x 2400 mm ja pitkillä sivuilla on tasoiteurat, suosin laittaa lyhytsivun pystysuunnassa.Handyman 1 sanoi:
Tämä johtuu siitä, että lyhyitä sivuja ei voi vahvistaa nauhalla.
Viimeksi muokattu:
1 1/2 kerroksinen. Alakerta.Tomture61 sanoi:
Kyllä, anteeksi. Epäselvästi kirjoitettu, tarkoitan, että koolingit ovat poikittain, eivät molempiin suuntiin.
Voin heikosti ajatella, että ne ovat saumassa, vaikka tiedän, että säännönetsijä ei aina ole luotettava, mutta mielestäni sen pitäisi näyttää...
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 198 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 198 viestiä
Oletan sitten, että puhumme alemmasta tasosta, kattotuolit talossasi toimivat välikerroksen kantavina palkkeina (todennäköisesti), joten glesen on poikittain näitä kantavia palkkeja vasten.B BjoLil sanoi:
Maalari tekee työn, he käyttävät nauhaa myös siellä ja levittävät tasoitteen. Aikaisemmin ei ollut levyjä, joissa oli upotettu pääty. Halkeilu vähenee huomattavasti tämän asennuksen yhteydessä. Minulla on suuri kokemus molemmista asennustavoista.Tomture61 sanoi:
Jos levyn laittaa pitkittäin, onhan pitkällä sivulla tuki koko matkalta, kapeille saumakohdille me yleensä ruuvaamme irtonaiset lyhyet tukipuut, tuntuu paremmalta, että levyn reuna on tuettu ympäriinsäTomture61 sanoi:
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 198 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 198 viestiä
Miten saat taloudellisesta näkökulmasta järkeä tähän? Kuulostaa hyvin aikaa vievältä työltä asettaa puupalikoita jokaisen sauman kohdalle. Jos minä teen tämän amatöörinä, se tapahtuu vapaa-ajalla (joka voi olla arvokasta aikaa).Handyman 1 sanoi:
En ymmärrä ajattelua, että siitä tulee vahvempaa, jos asetat levyt pystytukien suuntaisesti? Kipsilevyt ovat yhtä vahvoja kaikilla puolilla, kun ne on teipattu ja tasoitettu.
Ei siihen varmaankaan kulu niin kauan aikaa kiinnittää kolme löysää tukipalaa per levy, en ole sanonut, että kipsilevy vahvistuu, mutta mielestäni vain saumasta levyjen välillä tulee vahvempi, sillä niillä on tuki takana mahdollisuuksien mukaan verrattuna, että ne ovat vain yhdistettynä kitillä.
Klikkaa tästä vastataksesi