Hei! Olen etsinyt vähän, mutta en ole löytänyt täysin oikeaa tietoa sisällä säilytetystä puutavarasta, joka vääntyy.

Aion tehdä lattian betonilattian päälle. 45x95-koolingit, 4,5 m, ostettu SCA:lta Byggmaxista viikko sitten ja niitä aiotaan käyttää noin viikon kuluttua. Säilytän niitä lattialla makaamassa muutaman IKEA-kassin ja pahvin päällä. Tilana on kellari, noin 18 astetta lämmintä, noin 55-60% RH nyt kesällä riippuen ulkoilmasta. Aina pimeää ja viileää, ei suoraa auringonvaloa tilaan. Koolingit ovat huoneessa, jossa niitä aiotaan käyttää.

Huolestuin hieman, kun aloin lukea vääntyvästä puutavarasta, en tiedä siitä paljoa. Onko tässä mitään riskiä?

Kuvassa on puupino, joka on varastoitu sisätiloihin betonilattialle. Takana näkyy sininen tikkaat ja seinälevyjä.

Kyllä, se on riski. Parasta on säilyttää puu pystyasennossa ja tiukasti yhteen sidottuna niputusnauhoilla. Toiseksi paras vaihtoehto on vaakasuorana ja edelleen tiukasti sidottuna.

Kiitos! Hmm, sitten on kysyttävä, pitäisikö minun ensin rakentaa lattia ja laittaa lattia siihen, ja maalata sitten seinät ja katto. Mitä mieltä siitä?

Niin kauan kuin et ole ajatellut asentaa massiivista puulattiaa, tuntuu järkevämmältä laittaa ensin lattian kipsilevyä tai lastulevyä. Silloin sinun ei tarvitse huolehtia.

Olen ajatellut asentaa massiiviparkettilattian :(

Nippuja se parilla, kolmella kuormansidontavyöllä niin sen pitäisi kestää kohtalaisesti. Oletan, että aiot kuitenkin kiinnittää sen betonilattiaan, joten ei haittaa, jos yksi tai toinen sääntö on pari senttimetriä kiero.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.