Aion tehdä pöytälevyn, jonka aion kiinnittää seinään kiinnitettyyn metallivarren, ja sille asetan lcd-näytön, näppäimistön ja hiiren.

Minulla on tarkoitukseen massiivikoivusta tehty työtaso, mutta kysymys on, miten minun tulisi käsitellä sitä. Se on tällä hetkellä 610mm syvä ja 1200mm leveä ja etureunasta pyöristetty. Kun se on valmis, sen pitäisi olla epäsäännöllinen muodoltaan, kuin munuainen suunnilleen.

Kysynkin, voiko joku kertoa, kuinka tämän voi parhaiten saavuttaa ilman puuseppää. Kun olen piirtänyt muodon siihen - mitä sahaa minun pitäisi käyttää ja miten pyöristän sen reunat?

Käytä pistosahaa leikkaamaan muoto (munuainen) ja sitten yläjyrsintä siistimään leikkaukset/pyöristämään reunat!

Vaihtoehto jyrsimelle on hirveän paljon hiontaa, joten sanoisin myös jyrsin, jos sellainen kerran on.

En suosittelisi tekemään tietokonepöytää yllämainitulla tavalla, jonka levy on vain 61 cm syvä. Yleinen mitta toimistopöydälle on 80 cm, jolloin voi sahata munuaisen muotoisen palan ja silti saada suositellun katseluetäisyyden näyttöön.
Se näyttää myös aika hassulta näin kapealla pöydällä, itse sahasin oman pöytäni kovalevystä nähdäkseni miltä se näyttäisi. Lopulta pidin suoraviivaisen levyn antamiesi mittojen mukaan, jyrsin reunat käsijyrsijällä.
Hanki siis syvempi levy tai pidä pöytä suorana!

//Boppe ergonomi

boppe sanoi:
Toimistopöydän tavallinen mitoitus on 80 cm ja silloin voi sahata munuaisen ja silti saada suositellun katseluetäisyyden näyttöön.

//Boppe ergonomi
hmmm, jos käyttää LCD-näyttöä niin kai voisi pienentää sitä "tavallista" mitoitusta noin 30 cm, vai mitä?
Muuten minun pitäisi varmaan olla pöytä joka on 140 cm suurelle näytölleni ;) ;D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.