Hei.

Olen hieman epävarma siitä, miten saada klinkkerit ja parkettilattia samalle tasolle uudisrakennuksessani.

Alustana on tasoitettu valettu laatta lattialämmityksellä.

Olen asentanut parkettilattian (t=15 mm) + vaahto (t=2 mm) suurimpaan osaan talosta, eteiseen aion laittaa klinkkerit (300X300 mm, t=n. 9 mm). Haluan, että nämä lattiapinnat ovat samalla tasolla.

Tarvitaan teoreettinen kiinnitysmassan kerros, joka on 8 mm (15 mm+2 mm-9 mm) tämän saavuttamiseksi.

Olen yrittänyt selvittää, kuinka paksu kerros kiinnitysmassaa voi olla ja olen ymmärtänyt, että tämä on liikaa?

Tietysti jälkikäteen ajatellen olisi ollut järkevämpää laittaa paksumpi kerros tasoitusainetta suoraan siihen, mihin klinkkerit tulevat...

Mikä on optimaalinen paksuus kiinnitysmassalle näiden laattojen kohdalla?

Ajattelen, että voisi tasoittaa uudelleen siihen, mihin klinkkerit tulevat, mutta en halua, että tasoitekerros on liian ohutkaan...

Vetää kiinnityslaasti ulos 10mm kammalla ja sitten painaa kiinnityslaasti 2mm ei ole mitään erikoista. 10mm onhan standardi luonnonkivelle, joten miksi se ei toimisi klinkkereillä?

Kuulostaa täysin järkevältä, en vain jaksa tehdä virheitä.

Älä asenna niitä samalle tasolle, vaan aseta klinkkerit hieman korkeammalle ja kiinnitä liitoslista klinkkeriosaan. Silloin toinen lattia voi liikkua ilman, että lista liikkuu.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.