Hei :)

Sen jälkeen kun luonani vieraili henkilöitä, joilla ei ollut rehellisiä tarkoitusperiä ja kun minusta tuli köyhempi yhden stereoan laitteen verran :( olen tajunnut, että ennaltaehkäisevät toimenpiteet voivat olla hyvä idea.
Tällä hetkellä eniten varastamisen arvoinen on kannettava tietokoneeni, joten nyt se lukitaan kiinni pöytään.
Tämä tapahtuu vahvalla teräskoukulla ja terästangolla tai miksi sitä pitäisi kutsua.

Olen ostanut akseliterästä (20 mm) Clas Ohlsonilta

http://www.clasohlson.se/Product/Category.aspx?id=251434#30-5642

Ja nyt se pitää katkaista neljään osaan ja kysymykseni on:
Miten katkaisen tämän akseliteräksen niin, että leikkauspinta on mahdollisimman siisti? Palaset tulevat näkyviin, ja haluan niiden näyttävän siisteiltä ja ammattimaisilta.

Käytössäni on lehtisaha, kulmahiomakone, viistosaha (manuaalinen), mutta laajennan mielelläni työkalupakkiani tarvittaessa. :)

Mikael_L
torbeno sanoi:
Miten leikkaan tämän akseliteräksen niin, että leikkauspinta on mahdollisimman siisti? Palat tulevat esille ja haluan niiden näyttävän siistiltä ja ammattilaiselta.

Minulla on käytössäni pukusaha, kulmahiomakone, jiirisaha (käsikäyttöinen), mutta laajennan työkalupakkia mielelläni, jos tarpeen. :)
Sitten sorvaat ne, se on ehdottomasti siistein vaihtoehto... 8-)
Ja sanoithan, ettei sinulla ole mitään työkalukokoelman laajentamista vastaan, joten... ;D ;D

Jos et halua ostaa sorvia, suosittelen hankkimaan viilan, sahaamaan tangot joko kulmahiomakoneella tai pukusahalla ja sitten viilaamaan päät huolellisesti.
Vaikeinta on yleensä saada aikaan suora, täydellinen 90 asteen leikkaus. Joten ole tarkka leikatessasi niitä. Toinen vaikein asia on saada sama pituus.

Käytettävissä oleva ruuvipenkki, jossa kiinnität tangot kiinni kiinnittämällä ne esimerkiksi nahkatyöhanskoilla, helpottaa operaatiota.

Onnea matkaan ja toivottavasti vältyt jatkossa ikäviltä yllätyksiltä kotona.

Kannettavien varkaudenesto on valitettavasti melko helppo murtaa. Koska tämä on avoin foorumi, en aio opettaa mitään temppuja, mutta ne estävät valitettavasti vain tilapäisiä varkaita.

piece sanoi:
Muuten 99,9% kaikista kannettavista tietokoneista on kiinnityspaikka lukitukselle. Katso linkki [linkki]
Yksinkertaista ja edullista
Joo yksinkertaista ja edullista, mutta täysin tehotonta! Edellisessä työssäni minulla oli tällainen lukitus laptopille. Kun varkaat kävivät paikalla, kaapeli oli hienosti pöydällä, he olivat ilmeisesti ottaneet tukevasti kiinni laptopista ja kiskaisseet, ja kas, niin PC oli irti kaapelista.

Jos mahdollista, yritä pitää se lukitussa kaapissa, kun sitä ei käytetä.

• Vanha puinen koulupulpetti, jossa on kiinteä penkki ja avattava kansi, joka on jaettu kahteen osaan.
Hei!

Kiitos kaikista vastauksista.
Kensington-kaapeli karsitaan pois, minulla oli nimittäin vastaava stereoon...

Tällä kertaa varkaiden on oltava hyvin varustautuneita. Koneen yli menevä silmukka on 45x8 mm hyvälaatuisesta teräksestä, ja neljää 20 mm halkaisijan tankoa ei kukaan varmasti pysty sahaamaan tai katkaisemaan käsivoimin. Silmukka on alapuolelta lukittu kahdella Assa Abloy -luokan 2 lukolla.

Sorville minulla ei ole tilaa kotona tällä hetkellä, mutta se päivä tulee vielä.

Viilasta, onko olemassa erityistä viilaa?
Tavallisia metalliviiloja minulla on sarja, mutta aioin minimoida jälkitöitä niin paljon kuin mahdollista.

Pituudella ei ole niin väliä vaikka eroaisi muutaman millimetrin sinne tai tänne, tämä on mahdollista säätää alapuolelta missä se ei näy.

Kävin tänään rautakaupassa ja huomasin, että siellä oli metallisahanterä jiirisahaani muutamalla satasella. Aion kokeilla sitä.
Yksi vaihtoehto on mennä paikalliselle sepälle, mutta olisi kivaa tehdä se itse.

Palaan tulosten kanssa

Sen sijaan että he ottaisivat mukaan tietokoneen, he tulevat rikkomaan sen yrityksissään irrottaa se..... :-[

Olisin leikannut kulmahiomakoneella ja hienosäätänyt leikkauspinnan viilalla.

Joo, riski on olemassa, että he vahingoittavat tietokonetta, mutta sen lukitseminen ei ole minulle vaihtoehto, siitä tulee niin hankalaa raahata se esiin joka kerta. :-/

Toinen mahdollinen skenaario on, että he vievät koko pöydän mukanaan, mutta pultata se kiinni lattiaan, ei, jossain täytyy vetää raja...

Katkaista kulmahiomakoneella... tunnen jo nyt, että en saa aikaisiksi siistejä 90 asteen katkaisuja, mutta jos se ei toimi muuten niin.

Kiitos kaikista ideoista tähän asti.
Täytyy pohtia tätä lisää ja kokeilla katkaista kulmahiomakoneella.

Mikael_L
Kokeile leikata rautasahallasi, mutta työkalun kiinnittäminen kunnolla on melkein vaatimus, jotta tulos on hyvä. Riippumatta siitä, mitä käytät leikkaamiseen.
Osta uusi terä, jos se on huono, pyydä mielellään hienohampainen (enemmän hampaita/tuuma). Ei suoraan välttämätöntä, mutta voi parantaa tarkkuutta.

Viila on vain hienohammastettu metalliviila, ainakin minun maailmassani. Mutta ehkä olen sekaisin nimityksissä, ei olisi ensimmäinen kerta siinä tapauksessa. ;)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.