Olen rakentamassa pientä puolieristettyä huonetta musiikkia varten.
Seinissä on kaksinkertainen kipsilevy vaimennusliimalla välissä.
Nyt aion laittaa kankaan lasivillan kanssa taakse, ja aion kiinnittää kankaan rimoihin, jotka asetan seinälle. Yksi alareunaan, yksi keskelle ja yksi yläreunaan.

Mutta mitä minun pitäisi käyttää kiinnittääkseni rimat kaksinkertaiseen kipsilevyyn? Pitäisikö käyttää kipsilevyankkuria tähän? Vai onko jotain muuta parempaa vaihtoehtoa?

Olen todellinen aloittelija, joten kaikki vinkit, neuvot ja varoitukset ovat tervetulleita.

Henkilökohtaisesti olisin yrittänyt käyttää tavallista puuruuvaa, joka on tarpeeksi pitkä ulottuakseen ja kiinnittyäkseen koolauksiin tai ruoteisiin, joihin olet kiinnittänyt kipsilevyt.

Se käy huomattavasti nopeammin ja siitä tulee huomattavasti vahvempi kuin ruoteiden proppaaminen.

Kuulostaa kätevältä, sitten minun täytyy yrittää löytää, missä koolaukset ovat. Yritin Clas Ohlsonista ostamallani metalli/jännite/puutunnistimella, mutta se ei toimi niin kuin olin ajatellut. Vaikka olen asettanut koolaukset cc 60:lla, on vaikea osua oikeaan paikkaan, kun koolaus on vain 45 leveä. Oletan, että minun olisi pitänyt olla tarkempi, kun asensin koolaukset ja yrittää tarkasti tietää, mihin ne päätyivät. Onko olemassa jokin hyvä niksi löytää ne myös nyt? Vai onko kyseessä testaa-ruuvaa-ja-toivo, että ne kiinnittyvät, tällaisessa tilanteessa?

Nyt minulla on vain kokemusta yksikerroslevyseinistä, joten en tiedä, miten se toimii kaksoiskipsilevyseinillä.

Yleensä yritän mitata, missä koolaukset pitäisi olla, ja sitten koputan kevyesti seinän yli, jolloin yleensä voi "kuuntelemalla havaita", missä koolaukset ovat (siellä, missä koolaus on, ääni on tunkkaisempi).
Joskus voi kurkistaa lattian alareunasta tai katon yläreunasta nähdäkseen, missä levyjen saumat ovat, ja siellä koolaukset pitäisi olla.

45 mm on aika paljon osua mielestäni.

Koputusmenetelmä toimii myös kaksoiskipsissä.

Joo, lopulta onnistuin osumaan, mutta pari kertaa meni ohi. Koska rakennettava huone on äänieristetty, siinä on kaksinkertaiset kipsilevyt vaimennusliimalla kerrosten välissä. Lisäksi ne ovat limittäin, joten saumat eivät osu samaan kohtaan, ja ylhäällä ja alhaalla ne ovat myös hieman eri korkeudella. Sisempi kipsilevy seisoo esimerkiksi vaimennusmatolla, ja ulompi peittää sen sitten. Joten koputus ei toimi kovin hyvin. Ainakaan sen ei pitäisi toimia, koska koko seinä on eristetty niin hyvin vaimennusliimalla jne., joten nyt koko pinnalla on pehmeät koputukset.

Mutta, kuten sanottu, lopulta onnistuin ja kun seuraava huone rakennetaan, aion olla tarkempi, että saan koolauspuut suoraan, jotta voin laskea, mihin ruuvit osuvat.

Nyt on vain jäljellä sisustus ja finnish seiniin ja kattoon.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.