Sen jälkeen kun olin tuhonnut ison määrän kipsiseiniä pyörivillä laajentimilla, joku opetti minulle 'sivuleikkurikikan' :)
Otetaan sivuleikkurit ja asetetaan niiden litteä puoli seinää vasten ja koverrettu puoli laajennusruuvin kantaa vasten ja 'puristetaan' niin, että laajennin alkaa laajentua - sitten voi joko ruuvata ruuvin sisään pihtejä vasten ja puristaa uudestaan tai varovasti ruuvata sisään ja antaa sen laajentua täysin.
Toimii kuin molly-tongit, joita harvoin on kotona ja maksaa muutaman sentin. :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Kjell_G
  • Laddar…
Pidän 4,2 mm:n asennusruuvia hieman heikkona yläkaapeille. Olisin mieluummin valinnut 6 mm:n, jossa on pyöreä pää tähän tarkoitukseen.
 
verktygsgurun sanoi:
Mielestäni 4,2 mm:n kiinnitysruuvi on hieman heikko yläkaapille.
Olisin mieluummin valinnut 6 mm ruuvin pyöreällä päällä tätä tarkoitusta varten.
Samaa mieltä!

Käytin 5x50. Minulla on 13 mm kipsi 12 mm OSB:llä.
 
Oletteko joutuneet kokemaan, että kaapit ovat pudonneet, vai onko se vain tunne?
 
Vatsanpohjatunne.

5x50:ssä on huomattavasti karkeammat kierteet kuin kiinnitysruuvissa.
 
Asennusruuvi pitää varmasti...mutta tunne sanoo, että se on jotain heikkoa.
Sitten asennusruuvi PH2, pidän mieluummin Torx.
 
verktygsgurun sanoi:
Asennusruuvi pitää varmasti... mutta tunne sanoo että se on jotain heikkoa.
Sitten asennusruuvi PH2 minä pidän mieluummin Torx.
Onko kupera pää Torx?

Kjell G
 
Kjell_G sanoi:
Onko sillä kuperalla kannalla Torx?

Kjell G
Kyllä... Essve:ssa on, ja luulen että myös Biltema:lla on samankaltaisia ruuveja. Kupera kanta on parempi IKEA-kaappeihin, koska sillä on tasainen takapuoli ja se sopii paremmin yhteen heidän kulmaliittimiensä kanssa. Yläkaapit, joilta puuttuu kulmaliittimet ja joissa on "karmi" takareunassa, ruuvaan uppokantaisilla ruuveilla.
 
Hyviä vinkkejä!

Kjell G
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.