21 818 lukukertaa ·
23 vastausta
22k lukukertaa
23 vastausta
Ruuvit keittiöön
Sivu 1 / 2
Hei,
Olen asentanut seinään koolauksen, levyttänyt vanerilla (12 mm) ja kipsilevyllä (13 mm).
Mutta millaisia ruuveja pitäisi käyttää keittiörungon ripustamiseen seinälle???
Kyseessä on ikea-keittiö, ja rungoissa on esiporatut reiät ohuessa takalevyssä ripustamista varten, mutta reiät ovat melko suuria (2-3 cm halkaisijaltaan), mutta mukana tulee myös sellainen prikka, joka on tarkoitettu ruuveille.
Kiitollinen kaikista vastauksista.
Olen asentanut seinään koolauksen, levyttänyt vanerilla (12 mm) ja kipsilevyllä (13 mm).
Mutta millaisia ruuveja pitäisi käyttää keittiörungon ripustamiseen seinälle???
Kyseessä on ikea-keittiö, ja rungoissa on esiporatut reiät ohuessa takalevyssä ripustamista varten, mutta reiät ovat melko suuria (2-3 cm halkaisijaltaan), mutta mukana tulee myös sellainen prikka, joka on tarkoitettu ruuveille.
Kiitollinen kaikista vastauksista.
Levyä/kulmarautaa tulee käyttää. Voit käyttää hieman karkeampaa ruuvia (suurempi pää) tai ns. asennusruuvia tasaisella kannalla. En ole niin hyvä mitoissa, mutta yli 40-50 pitkiä ruuveja ei tarvita muuta kuin osut koolinkeihin jossain. En ole kuitenkaan kokenut mitään ongelmaa omien Ikeakaappien kanssa (kipsi + lastulevy)
Kjell G
Kjell G
Tyyppi tällainen: http://www.beijerbygg.se/templates/BB_ProduktListingFlera.aspx?id=33009
Beijerbygg on kiinni sunnuntaisin, clasohlson on siis vaihtoehtona tänään.
Tällainen siis:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=149770543
Mikä koko tarvitaan, 4,2x32 vai 4,2x45??
Plywood + Kipsilevy = 2,5 cm.
Kiinnityspiste ei ehkä osu, on noin 1,5-2 cm väliä plywoodin ja itse seinän välillä.
Tällainen siis:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=149770543
Mikä koko tarvitaan, 4,2x32 vai 4,2x45??
Plywood + Kipsilevy = 2,5 cm.
Kiinnityspiste ei ehkä osu, on noin 1,5-2 cm väliä plywoodin ja itse seinän välillä.
Jepps näyttää hyvältä.
Olisin varmaan käyttänyt 4,2x45mm silloin, jos seinä on 25mm, sitten tulee ~3mm masonit, sitten kulmarauta ja sitten prikka.
32mm ruuveilla on vaikeaa saada ne kiristymään oikein ja samalla pitää niitä vähän irti, jotta prikka voi roikkua paikoillaan ennen kuin ruuvi kiristetään.
Olisin varmaan käyttänyt 4,2x45mm silloin, jos seinä on 25mm, sitten tulee ~3mm masonit, sitten kulmarauta ja sitten prikka.
32mm ruuveilla on vaikeaa saada ne kiristymään oikein ja samalla pitää niitä vähän irti, jotta prikka voi roikkua paikoillaan ennen kuin ruuvi kiristetään.
Siis 2 kpl sellaisia montageskruvar pitäisi pystyä pitämään ylhäällä noin 2 kg painoinen keittiön runko + kaikki sisältö, kuten lasit ja lautaset, masoniittilevyn kautta??
Eikä mitään plugia tarvita??
Eikä mitään plugia tarvita??
Viimeksi muokattu:
Ei, se ei ole kovalevy, joka pitää kaappia.
Lue käyttöohjeista, niin näet.
Kovalevyssä on 2 reikää, ja siellä missä ne reiät ovat (ylhäällä) on kulmaraudat, jotka on ruuvattu päätyihin.
Mittaa ensin mihin kaappi tulee, muutaman millimetrin tarkkuudella, kiinnitä keskelle ruuvi, sitten voit säätää korkeutta ja sivusuuntaa aluslevyn avulla, jonka vedät ruuvin kannan yli.
Lue käyttöohjeista, niin näet.
Kovalevyssä on 2 reikää, ja siellä missä ne reiät ovat (ylhäällä) on kulmaraudat, jotka on ruuvattu päätyihin.
Mittaa ensin mihin kaappi tulee, muutaman millimetrin tarkkuudella, kiinnitä keskelle ruuvi, sitten voit säätää korkeutta ja sivusuuntaa aluslevyn avulla, jonka vedät ruuvin kannan yli.
Oli juuri niin kuin tarkoitin eli että kipsi plus OSB on paksuudeltaan suunnilleen sama kuin tuplakipsi ja siten expander tuplakipsille 
Käsin ruuvimeisselillä asentaminen on todella työlästä. Expandertongilla se on kuin unelma, joten jos aiot asentaa expanderin, hanki sellainen siis
Käsin ruuvimeisselillä asentaminen on todella työlästä. Expandertongilla se on kuin unelma, joten jos aiot asentaa expanderin, hanki sellainen siis
