Hei!

Minulla on kiinnitetty kipsilevyt autotallissani, ja mietin jälkikäteen kuinka pitkiä kipsiruuvia käytettiin ja huomasin, että ne olivat 30mm. Autotallin seinät on rakennettu seuraavasti (ulkopuolelta sisään),

Paneeli, kiinnitysrima, tuulensuoja, runko/eristys 95mm, höyrysulku, OSB, ja nyt myös kipsi.

30mm kipsiruuvit ovat siis menneet OSB-levyjen läpi jonkun millimetrin ja lävistäneet höyrysulun. Kuinka suuri merkitys tällä on? Ruuvit ovat kuitenkin paikallaan, joten siellä ei ole varsinaisesti reikiä. Kokeilin ottaa palan irti höyrysulusta ja vetää ruuvi sen läpi, ja tuntuu siltä, että kierre tiivistää reiän hyvin.

Mainitsen myös, että OSB-levyt ovat 120 ja kipsi 90cm, joten kipsi on ruuvattu sekä runkoihin että suoraan OSB:n läpi. Autotalli on lämmitetty 16c, ja kosteuspitoisuus on 45%.

Mitä asiantuntijat sanovat?

Ei ongelmaa. Näin on rakennettu 90 % kaikista taloista viimeisten 50 vuoden aikana.

Se on tiukkaa, sinullahan on ruuvi kaikissa rei'issä.

Protte

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Voit nähdä sen myös näin.......Miten osb-levyt kiinnitetään? Liimattu muoviin?

S Stefan1972 sanoi:
Voit katsoa sitä myös näin.......Kuinka osb-levyt on kiinnitetty? Liimattu muoviin?
OSB-levyt ovat kiinni koolauksessa, mutta muovi on myös puristettu koolauksen ja OSB:n väliin. Mutta nyt tiedän, ettei minun tarvitse huolehtia, kiitos kaikille (y)

W Weissach sanoi:
OSB-levyt ovat kiinni tapeissa, mutta silloin muovi on myös puristettu tapin ja OSB:n väliin. Mutta nyt tiedän, että minun ei tarvitse huolehtia, kiitos kaikille (y)
Niin tietysti, kirjoitin ennen kuin ajattelin... näin vain ruuvit samoissa tapeissa... syytän jotain tilapäistä mielenhäiriötä.

• Tykkään
Weissach
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Ei ongelmaa. Näin on rakennettu 90% taloista viimeisten 50 vuoden aikana.
Nja. Useimmilla onhan 45a asennuskerroksena muovin sisäpuolella.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Se on melko uusi keksintö. Ei ole monta taloa vuosilta 1970-2010, joilla on se.

useless useless sanoi:
Se on melko uusi keksintö Ei monia taloja vuosilta 1970-2010, joissa on se.
Täsmälleen. Minulla on se talossa, mutta ei autotallissa. En tiedä kuinka yleistä se on autotalleissa? Talo on vuodelta 2020.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.