2 715 lukukertaa ·
25 vastausta
3k lukukertaa
25 vastausta
Ruuvi amerikkalaisella standardilla?
Sivu 1 / 2
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Ostin Harley Davidsonin. Kun aloin vähän ruuvailla sitä, huomasin, että kaikki ruuvit ovat amerikkalaisen standardin mukaisia. Kuusikulmainen pää boltissa sopii tuumat-kokoisiin hylsyihin, ei mm. Kuusioruuvit ovat SAE-standardin mukaisia.
Halusin vaihtaa nämä ruuvit mustiin. Minulla oli joitakin kotona, joten ajattelin vain vaihtaa ne suoraan, kun saan ne irti. Mutta kävi ilmi, että ei ole pelkästään päät erilaisia, vaan myös kierteet. Ne ovat karkeakierteisempiä kuin meidän normaalit ruuvit.
Tietääkö kukaan, mitä heidän kierteitään kutsutaan? Ajattelin yrittää googlata niitä nähdäkseen mistä voisin tilata uusia. Mutta minun on tiedettävä, mitä kierteitä näissä ruuveissa on. Onko teillä tietoa?
Halusin vaihtaa nämä ruuvit mustiin. Minulla oli joitakin kotona, joten ajattelin vain vaihtaa ne suoraan, kun saan ne irti. Mutta kävi ilmi, että ei ole pelkästään päät erilaisia, vaan myös kierteet. Ne ovat karkeakierteisempiä kuin meidän normaalit ruuvit.
Tietääkö kukaan, mitä heidän kierteitään kutsutaan? Ajattelin yrittää googlata niitä nähdäkseen mistä voisin tilata uusia. Mutta minun on tiedettävä, mitä kierteitä näissä ruuveissa on. Onko teillä tietoa?
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 367 viestiä
Todennäköisesti UNC tai UNF, unifield-kierteet "coarse" karkea tai "fine", hieno kierre.
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 367 viestiä
Joo.
Tarkalleen ottaen metriikka on myös Yhdysvaltojen pääasiallinen standardi, vaikka se etenee hitaasti. Joten oikea tapa on porata kaikki reiät ja tehdä uudet kierteet. 
Kierremitta on hyvä työkalu, jos ruuvaat vanhempaa tekniikkaa enemmän kuin vain polkupyörää. Ne eivät ole kovin kalliita ja pystyvät tunnistamaan useimmat tavalliset kierteet.
Kierremitta on hyvä työkalu, jos ruuvaat vanhempaa tekniikkaa enemmän kuin vain polkupyörää. Ne eivät ole kovin kalliita ja pystyvät tunnistamaan useimmat tavalliset kierteet.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 367 viestiä
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 400 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 400 viestiä
Täytyy vain selventää, että hän vitsailee kierteittämisestä uudelleen, ainoa pahempi kuin omituiset kierrestandardit on, että samassa koneessa on useita kierrestandardeja... Terveisin Polaris omistaja 🤬Z z_bumbi sanoi:
(Kierteitystyökaluvinkki on kuitenkin erittäin hyvä
T
Tovin
Harrastajapuuseppä
· Stockholm
· 1 294 viestiä
Tovin
Harrastajapuuseppä
- Stockholm
- 1 294 viestiä
Ei ollut niin helppoa tilata UNC ruuveja kuin luulin.
Tarvitsee tilata mustia ruuveja, jotka vastaavat M8x35 ja M6x40. Mutta ei riittänyt pelkkä M8x35 UNC haku. Niillä ei ole täsmälleen M8X35 mittoja.
Mitä minun pitäisi etsiä löytääkseni oikeat ruuvit?
Tarvitsee tilata mustia ruuveja, jotka vastaavat M8x35 ja M6x40. Mutta ei riittänyt pelkkä M8x35 UNC haku. Niillä ei ole täsmälleen M8X35 mittoja.
Mitä minun pitäisi etsiä löytääkseni oikeat ruuvit?
Kaikkitietävä
· Västra götaland
· 10 919 viestiä
Hei, m6 pitäisi vastata 1/4 ja lähinnä m8 on varmaankin 5/16 ...
Tunneeko vanhoja raggareita. Jos niin, niillä on kellari täynnä tuumakierteiset kiinnikkeet.T Tovin sanoi:
Sinun pitäisi olla onnellinen, että sinulla ei ole vanha englantilainen moottoripyörä. Minulla on. Neljä erilaista kierteitä. Englantilaiset tuumat sekä Whitwort ja British cycle thred. Ne sinulle!
Muistan, kun eräs raketti (Yksi Ariadne-raketeista, jos muistan oikein) syöksyi maahan, koska amerikkalainen alihankkija oli unohtanut muuttaa syöttötiedot tuumiksi, sillä he laskivat tuumina...Z z_bumbi sanoi:Tarkkaan ottaen myös metrijärjestelmä on Yhdysvalloissa se pääasiallinen standardi, vaikka se etenee hitaasti. Joten oikea tapa on porata kaikki reiät suuremmiksi ja kierrettää uudelleen.Kierremitta on hyvä työkalu, jos korjaat vanhempaa tekniikkaa enemmän kuin vain pyörää. Ne eivät ole kovin kalliita ja pystyvät tunnistamaan useimmat tavalliset kierteet.
Joudut varmaan etsimään peukalon mittoja, kuten M12 on lähinnä puoli tuumaa jne.
Musta 1/2 tuuma antaa varmaan jotain, loput löytyy kai joltakin listalta googlettamalla esille.
Musta 1/2 tuuma antaa varmaan jotain, loput löytyy kai joltakin listalta googlettamalla esille.
M8
Musta 5/16 ruuvi
Musta 5/16 ruuvi