Aion asentaa puulattian viereiseen huoneeseen, jossa se jo on, ja mieluiten haluaisin, että molempien huoneiden laudat kohtaavat täsmälleen reunasta reunaan jonkinlaisen kynnyksen kanssa. Minusta tuntuu, että se näyttää parhaalta.

Tämä tarkoittaa, että ensimmäinen lauta täytyy sahata pituussuunnassa, ja aion ruuvata tai naulata sen suoraan alas seinän viereen. Mutta on hyvin riskialtista ruuvata ponttiin, koska lattialämmitysputki on tiellä. Onko jollakin ehdotuksia ratkaisuksi?

esim. Pitäisikö minun jättää lautojen epätasaiset reunat huomioimatta, ne kuitenkin peittyvät jollakin leveällä listalla, eikä leikata ensimmäistä lautaa niin, että pääsisin vähän kauemmaksi seinästä, tai voiko tämän ensimmäisen laudan liimata? Voisi ruuvata suoraan ylhäältä alas, ongelma syntyy juuri silloin, kun ruuvi on vinossa. Mutta eihän kukaan halua näkyviä ruuveja...

katso kuvat lattialaudan koepalasta

• Huoneen lattia, jossa on avattuja lattialevyjä paljastamassa eristyksen ja lattialämmitysputket; oviaukko näkyy taustalla.
  • Puulattialautan koepala lattialämmitysputkien päällä, taustalla seinä ja eristysmateriaali.
Hieman monimutkainen tapa voisi olla kiinnittää 45x45 paloja reguloiden väliin ja ruuvata ne niihin, reguloiden väliin eikä niihin, joissa letku menee....

Jos jollakin muuten on ideoita, olisin erittäin kiitollinen :(

Äh, liimaa lauta #1 lautaan #2? Sehän on juuri seinän vieressä, etkä siellä tanssi. Lyhennä oven kohdalla ehkä...

Edit: Ehkä pitäisi lisätä, että minulla ei ole aavistustakaan, onko se hyvä idea vai ei.

Viimeksi muokattu:
Jos ruuvaat/naulaat halkaistun lattialaudan kiinni seinän puolelle ja liimaat sen sitten lauta 2:een, luulen että olet turvassa.

Lopulta laitoin koolaukset palkkien väliin ja kiinnitin ruuvit siihen, sen sijaan että olisin kiinnittänyt palkkeihin, joissa letku kulki. Tuli niin pirun hyvä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.