Aion valaa pilarit kallioon ja haluan ankkuroida pilarin muotin kallioon. Ajattelin jotain yksinkertaista kulmarautaa ja ruuvata/kiinnittää kallioon.

Mikä on ruuvi, naula?, jota etsin ja miten se tehdään?

//Anders

Tyyliin näin: Kiinnitä jalusta näin:

Puupalkki betonipohjalla, kiinnikesarana asetettuna liitokseen.

Eikö olekin helpompaa valaa pieni erä muotin pohjalle ensin, niin ei tarvitse porata ja säätää raudan kanssa jne?

• Tykkään
Återfall
  • Laddar…
Joo, se voi olla helpompaa? Mutta eikö ole riski, että siinä syntyy "katkos", kun jatketaan valamista?
En ole koskaan tehnyt tätä aiemmin, mutta ajattelin, että olisi mukavaa saada kaikki vaakasuoraksi ja sitten kiinnittää muotti kallioon.

Vain vahvistaa ja sitten valaa pohja, joka pitää sen paikoillaan. Ei ongelmaa, että se murtuu.

Muuten voit kiinnittää muotin vaahtomuovilla kalliota vasten, silloin se pysyy paikoillaan uten h-vete.

• Tykkään
Återfall
  • Laddar…
Ei, siitä ei tarvitse huolehtia. Sinulla on kai myös raudoitusta porattu kallioon?

• Tykkään
Återfall
  • Laddar…
mexitegel sanoi:
Ei tarvitse huolehtia siitä. Sinulla on varmasti myös raudoitus porattu kallioon?
Hyvä! Kyllä, 3 kpl rautaa 16mm per perustus. Perustukset ovat 200X200, joissa on kärki. Olin myös hieman huolissani siitä, että olin porannut reiät liian tiheään ja keskitetysti. Pitääkin ottaa huomioon riittävä peitesyvyys joihinkin kulmiin. Tuleeko se toimimaan, vai pitäisikö minun porata jotain ylimääräistä reikää, mitä mieltä olette?

Puinen betonimuotti, sisällä betonia, jossa kolme reikää, sijaitsee maassa.

Se tulee varmasti hyväksi, harjaterästen ei myöskään tule olla liian lähellä betonin pintaa. On olemassa riski, että se altistuu kosteudelle ja alkaa ruostua, mikä johtaa halkeilevaan betoniin.

• Tykkään
Återfall
  • Laddar…
Niin hyvä! Sitten teen niin. Kiitos avusta!!
//A

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.