12 096 lukukertaa ·
9 vastausta
12k lukukertaa
9 vastausta
Ruuvata kallioon, mitä tarvitaan??
Aion valaa pilarit kallioon ja haluan ankkuroida pilarin muotin kallioon. Ajattelin jotain yksinkertaista kulmarautaa ja ruuvata/kiinnittää kallioon.
Mikä on ruuvi, naula?, jota etsin ja miten se tehdään?
//Anders
Mikä on ruuvi, naula?, jota etsin ja miten se tehdään?
//Anders
Joo, se voi olla helpompaa? Mutta eikö ole riski, että siinä syntyy "katkos", kun jatketaan valamista?
En ole koskaan tehnyt tätä aiemmin, mutta ajattelin, että olisi mukavaa saada kaikki vaakasuoraksi ja sitten kiinnittää muotti kallioon.
En ole koskaan tehnyt tätä aiemmin, mutta ajattelin, että olisi mukavaa saada kaikki vaakasuoraksi ja sitten kiinnittää muotti kallioon.
Hyvä! Kyllä, 3 kpl rautaa 16mm per perustus. Perustukset ovat 200X200, joissa on kärki. Olin myös hieman huolissani siitä, että olin porannut reiät liian tiheään ja keskitetysti. Pitääkin ottaa huomioon riittävä peitesyvyys joihinkin kulmiin. Tuleeko se toimimaan, vai pitäisikö minun porata jotain ylimääräistä reikää, mitä mieltä olette?mexitegel sanoi:
Se tulee varmasti hyväksi, harjaterästen ei myöskään tule olla liian lähellä betonin pintaa. On olemassa riski, että se altistuu kosteudelle ja alkaa ruostua, mikä johtaa halkeilevaan betoniin.
Klikkaa tästä vastataksesi