1 233 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Kuinka pitkiä tukiruuveja tarvitaan ulkoverhoukseen
Aion asentaa markiisin puuseinään. Kiinnikkeiden tulisi tietenkin olla koolauksissa. Paneelit ovat vaakasuorassa ja näen selvästi, missä naulat ovat. Koolaukset ovat luultavasti näiden naulojen takana. Rakennustarvikeliikkeessä sanottiin, että minun pitäisi käyttää 100 mm pitkiä ruuveja. Kokeilin kiertää yhden sisään, eikä se tartu. Tuntuu siltä, että se on liian lyhyt. Olen etsinyt kaikista papereista/piirustuksista, mutta en löydä, miten seinä on rakennettu. Kyseessä on noin vuoden 2017 "ekotalo". Koko seinä on 359 mm paksu. Joidenkin vastaavien seinien kuvien mukaan on muitakin kerroksia ennen kuin pääsee koolaukseen.
Kuinka pitkiä ruuvien pitäisi olla? Onko vaarallista valita liian pitkä ruuvi ja tehdä reikä johonkin kerrokseen, kuten höyrynsulkuun?
Kuinka pitkiä ruuvien pitäisi olla? Onko vaarallista valita liian pitkä ruuvi ja tehdä reikä johonkin kerrokseen, kuten höyrynsulkuun?
Naulat, jotka näet paneelissa, ovat kiinni gles/spiklät-ruodeissa.
Spiklät-ruodeet puolestaan kiinnittyvät koolauksiin.
Riippuen siitä, onko paneelisi pysty- tai vaakasuuntainen, on se joko pystysuuntainen tai vaakasuuntainen.
Niin kauan kuin löydät/ruuvaat kiinni spiklät-ruoteeseen, se pysyy kiinni. Kiinnitä muutamia waf 10mm paksuja noin 70-80 mm pitkiä ruuveja.
Spiklät-ruodeet puolestaan kiinnittyvät koolauksiin.
Riippuen siitä, onko paneelisi pysty- tai vaakasuuntainen, on se joko pystysuuntainen tai vaakasuuntainen.
Niin kauan kuin löydät/ruuvaat kiinni spiklät-ruoteeseen, se pysyy kiinni. Kiinnitä muutamia waf 10mm paksuja noin 70-80 mm pitkiä ruuveja.
Okei, joten oletan, että ne 100 mm pitkät ruuvit, joita olen kokeillut, ovat liian pitkiä ja silloin ruuvin kierteinen osa menee läpi koolauksen?
Klikkaa tästä vastataksesi