592 lukukertaa ·
9 vastausta
592 lukukertaa
9 vastausta
Ruoko kellarinseinän takana?
Hei
Ajattelin, että raikastan tilaa ulkoportaiden alla. Maali oli lohkeillut aiemman kosteuden vuoksi. Raaputin pois vähän maalia ja huomasin, että se kuulosti ontolta. Koputin rappausta muutamassa kohdassa, ja se kuulosti ontolta aivan kuten kun rappaus on irtoamassa.
Koputin pois vähän rappausta ja löysin olkimaton? Odotin löytäväni betoniharkkoa kuten muun perustan. Olin hieman yllättynyt, onko tavallista, että rappauksen ja perustuksen välissä on olkea?
Ajattelin vain rapata uudelleen sen, mikä irtosi, mutta nyt olen epävarma. Miksi näin on tehty? Onko se tehty, jotta rappaus tarttuisi paremmin? Tai onko siinä jonkinlainen eristävä toiminto? Kellarissa rappaus on suoraan seinää vasten.
Mitä nyt pitäisi tehdä?
Talo on rakennettu vuonna 61.
Ajattelin, että raikastan tilaa ulkoportaiden alla. Maali oli lohkeillut aiemman kosteuden vuoksi. Raaputin pois vähän maalia ja huomasin, että se kuulosti ontolta. Koputin rappausta muutamassa kohdassa, ja se kuulosti ontolta aivan kuten kun rappaus on irtoamassa.
Koputin pois vähän rappausta ja löysin olkimaton? Odotin löytäväni betoniharkkoa kuten muun perustan. Olin hieman yllättynyt, onko tavallista, että rappauksen ja perustuksen välissä on olkea?
Ajattelin vain rapata uudelleen sen, mikä irtosi, mutta nyt olen epävarma. Miksi näin on tehty? Onko se tehty, jotta rappaus tarttuisi paremmin? Tai onko siinä jonkinlainen eristävä toiminto? Kellarissa rappaus on suoraan seinää vasten.
Mitä nyt pitäisi tehdä?
Talo on rakennettu vuonna 61.
Muuten vaikutus on juuri se, että rappaus kuulostaa ontohkolta, vaikka kaikki on kunnossa. Helppo tulla huijatuksi, että jokin on pielessä.
Valitettavasti siitä tulee erittäin mureneva pitkäaikaisen kosteusaltistuksen vuoksi.
Olen kellarissani poistanut huonon osan ja täyttänyt itse tehdyllä träullitilla valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Träull, joka saa imeä sementtivelliä. Työnnä reikään ja aseta paineeseen pala muotolastulevyä, kunnes se on kuivunut.
Valitettavasti siitä tulee erittäin mureneva pitkäaikaisen kosteusaltistuksen vuoksi.
Olen kellarissani poistanut huonon osan ja täyttänyt itse tehdyllä träullitilla valmistajan ohjeiden mukaisesti.
Träull, joka saa imeä sementtivelliä. Työnnä reikään ja aseta paineeseen pala muotolastulevyä, kunnes se on kuivunut.
V Vante sanoi:
Kiitos tiedoista, joo todella menin vähän hämilleen, koska se kuulostaa ontolta kaikkialla.C cpalm sanoi:Muuten vaikutus on juuri se, että rappaus kuulostaa ontolta, vaikka kaikki olisi kunnossa. Helposti voi luulla, että jokin on vialla.
Valitettavasti se muuttuu erittäin murenevaksi pitkäaikaisesta kosteudesta.
Kellarissani olen raaputtanut pois liian huonon ja täyttänyt kotitekoisella träullitilla valmistajan ohjeiden mukaan.
Puiset kuidut, jotka saavat imeä sementtivelliä. Paina reikään ja laita puristukseen vanerilevyn palasen kanssa, kunnes se kuivuu.
Sitten täytän tekemäni reiän ja annan muun olla.
Kuulostaa vähän liioittelulta valmistaa omaa träullia tätä varten, eikö ole yksinkertaisempaa ratkaisua, joka toimii hyvin?
Tuntuu varmaan monimutkaisemmalta kuin se on, se on valmistajan omien ohjeiden mukaan kuinka korjata vaurioita levystä. He jopa kirjoittivat aiemmin verkkosivuillaan, että lähettävät puuvillakuitua ilmaiseksi korjaukseen, mikä oli mielestäni erittäin anteliasta, ennen kuin he lähettivät myös laskun 🤔N naikon sanoi:
Vaihtoehto, jos haluaa säilyttää ominaisuudet eikä vain täyttää reikää jollain muulla, on liittää uusi pala. Mutta nykyisin myytävät levyt eivät ole saman paksuisia kuin ennen, joten minun tapauksessani se ei ollut vaihtoehto.
Onko sinulla rappausverkkoa vai kanaverkkoa? Koska voit täyttää rappausverkolla, jonka taitat moninkertaiseksi ja johon sitten rappaat, niin se on samanarvoinen kuin se, mikä siellä on kiinni.N naikon sanoi:
F fribygg sanoi:
Fiksua!! Kiitos. Täytän varmaan verkolla tai vähän leca. Kuulostaa helpolta.J Jansson69 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi