Rakas seurakunta,
toissapäivänä rakas vaimoni sai minut suostuteltua remontoimaan vielä yhden tilan talossamme.
Kun purin yhtä seinää, joka on "vanha" ulkoseinä, löysin upean seinän. Mutta ei siinä kaikki. Vanha ikkuna on yhä paikallaan.
Nyt alkuperäiset suunnitelmamme menivät uusiksi.
Olisi hauskaa säilyttää seinä ja sen ikkuna sellaisena kuin ne ovat, ja keksiä jotain yhteensopivan rustiikkista kolmelle muulle seinälle, katolle ja lattialle.
Kysymys. Mitä mieltä olette? Miten te tekisitte?
tässä huoneessa on myös maalämpöpumppu ja sen donkeypanna.
Miten voisi kauniisti peittää sen osan?
Inhoan pintarakenteisia sähkökaapeleita.
Ajatuksena on hyödyntää kattoa kaapelointiin ja sitten johtaa alas kunkin seinän luokse.
Haluan päästä käsiksi ulkoseinän masoniitin taakse. Otin pienen kurkistusreiän, ja siellä takana on paperikalvo.
Mitä materiaalia minun pitäisi käyttää siellä takana kosteussuojaksi? Vai voinko yksinkertaistaa elämää huomattavasti jyrsimällä uran joustoslangalleni?
Liitän mukaan muutamia kuvia.