Hei. Suunnittelemme uutta taloa, jossa toiseen päätyyn tulee runsaasti ikkunoita. Koska talossa on kaksi kerrosta, koko pääty on melko tuulinen, ja arkkitehti sanoo, että sivusuunnasta tulevat tuulivoimat aiheuttavat ongelmia. Talon sisällä ei ole lähellä olevia sisäseiniä, jotka voisivat vakauttaa koko rakenteen.
Yksi ehdotus on rakennuttaa seinään teräspalkeista kehykset, jotka ruuvataan kiinni betonilaattaan. Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisista ratkaisuista?? 8)

Yt. Ingo
 
Toinen ehdotus voi olla rakentaminen betonista tai hirrestä. Se muodostaa täysin itseään kantavan rakenteen.
 
KarlXII: käykö kello väärin vai tarvitsetko unilääkettä ;D

/S
 
Sinun pitäisi nähdä, kuinka väsynyt Kaarle XII voi olla töissä. Epäilen, että hänen vuorokausirytminsä on erilainen kuin muiden ;D
 
Valhe ja kirottu parjaus!! :)

Olen sairastunut erittäin epämiellyttävään talviyökötykseen, ja olen saanut hieman outoja nukkumistottumuksia tällä hetkellä.
 
Kiitos GF, mutta jos on talviongelma, ei uskalla aivastaa ;D
 
Kiitos tiedoista. Nyt olemme saaneet rakenteellisen laskelman kehyksille ja ne ovat mallia hemske kahdessa eri koossa, HEA 280 ja HEA160. Onko kenelläkään hyviä hintoja sellaisille? Tällä hetkellä olen löytänyt ehkä normaalihintoja yhteensä 47 000 SEK ja sitten täytyyhän joku kuljettaa ne paikalle sekä hitsata ne yhteen...

Terveisin Ingo
 
Pienen keskustelun/kyselyn jälkeen rakentajan kanssa käy ilmi, että on mahdollista ratkaista asia yksinkertaisemmalla tavalla "ainoastaan" 4 teräspilarilla suoraan ylös laatasta talon keskellä. Emme tosin ole vielä saaneet piirustusta tästä rakenteesta, joten se ei ole vielä täysin varma.

Olisi harmi käyttää ylimääräinen puskurivara jo itse rakennusvaiheessa, se olisi hauskempaa käyttää juhlaviin kylpyammeisiin, sekoittimiin, laivakansilattioihin tai johonkin sellaiseen.

Jos joku etsii myyjää, joka myy Handelsstål, kuten sitä kauniisti kutsutaan, minulla on sähköpostilista kymmenestä yrityksestä.

Terveisin, I
 
Meillä on samankaltainen ratkaisu, ei kantavia sisäseiniä vaan palkkijärjestelmä, joka kantaa kaiken. Pystyssä olevat HEA:t, joissa ne voidaan piilottaa sekä putket, jotka tulevat näkymään, ja vaakasuorat HEA:t, jotka on rakennettu välipohjiin. Suunnittelija piirsi hitsatut liitokset, mutta niistä tulee luultavasti ruuvi/pulttiliitokset helpottamaan asennusta. Kattoristikot tukevat liimapuuta. Valamme puristuslevyt betonilaattaan, johon kaikki nojaa. Huomioi puristuskuormien laskenta, sillä siitä tulee melko suuria pistekuormituksia.
 
OK, meidän välipohja sekä kattopalkit lepäävät suurimmaksi osaksi lecamurin päällä, joka kulkee läpi koko talon. Keskellä olevat pystypalkit ovat vain sivusuuntaisille rasituksille, kuten tuuli. Kiitos kuitenkin toivottaa Ingvar
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.