3 741 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Runko teräspalkeista
Hei. Suunnittelemme uutta taloa, jossa toiseen päätyyn tulee runsaasti ikkunoita. Koska talossa on kaksi kerrosta, koko pääty on melko tuulinen, ja arkkitehti sanoo, että sivusuunnasta tulevat tuulivoimat aiheuttavat ongelmia. Talon sisällä ei ole lähellä olevia sisäseiniä, jotka voisivat vakauttaa koko rakenteen.
Yksi ehdotus on rakennuttaa seinään teräspalkeista kehykset, jotka ruuvataan kiinni betonilaattaan. Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisista ratkaisuista?? 8)
Yt. Ingo
Yksi ehdotus on rakennuttaa seinään teräspalkeista kehykset, jotka ruuvataan kiinni betonilaattaan. Onko kenelläkään kokemusta vastaavanlaisista ratkaisuista?? 8)
Yt. Ingo
Prosit!
Kiitos tiedoista. Nyt olemme saaneet rakenteellisen laskelman kehyksille ja ne ovat mallia hemske kahdessa eri koossa, HEA 280 ja HEA160. Onko kenelläkään hyviä hintoja sellaisille? Tällä hetkellä olen löytänyt ehkä normaalihintoja yhteensä 47 000 SEK ja sitten täytyyhän joku kuljettaa ne paikalle sekä hitsata ne yhteen...
Terveisin Ingo
Terveisin Ingo
Pienen keskustelun/kyselyn jälkeen rakentajan kanssa käy ilmi, että on mahdollista ratkaista asia yksinkertaisemmalla tavalla "ainoastaan" 4 teräspilarilla suoraan ylös laatasta talon keskellä. Emme tosin ole vielä saaneet piirustusta tästä rakenteesta, joten se ei ole vielä täysin varma.
Olisi harmi käyttää ylimääräinen puskurivara jo itse rakennusvaiheessa, se olisi hauskempaa käyttää juhlaviin kylpyammeisiin, sekoittimiin, laivakansilattioihin tai johonkin sellaiseen.
Jos joku etsii myyjää, joka myy Handelsstål, kuten sitä kauniisti kutsutaan, minulla on sähköpostilista kymmenestä yrityksestä.
Terveisin, I
Olisi harmi käyttää ylimääräinen puskurivara jo itse rakennusvaiheessa, se olisi hauskempaa käyttää juhlaviin kylpyammeisiin, sekoittimiin, laivakansilattioihin tai johonkin sellaiseen.
Jos joku etsii myyjää, joka myy Handelsstål, kuten sitä kauniisti kutsutaan, minulla on sähköpostilista kymmenestä yrityksestä.
Terveisin, I
Meillä on samankaltainen ratkaisu, ei kantavia sisäseiniä vaan palkkijärjestelmä, joka kantaa kaiken. Pystyssä olevat HEA:t, joissa ne voidaan piilottaa sekä putket, jotka tulevat näkymään, ja vaakasuorat HEA:t, jotka on rakennettu välipohjiin. Suunnittelija piirsi hitsatut liitokset, mutta niistä tulee luultavasti ruuvi/pulttiliitokset helpottamaan asennusta. Kattoristikot tukevat liimapuuta. Valamme puristuslevyt betonilaattaan, johon kaikki nojaa. Huomioi puristuskuormien laskenta, sillä siitä tulee melko suuria pistekuormituksia.
Klikkaa tästä vastataksesi