9 255 lukukertaa ·
7 vastausta
9k lukukertaa
7 vastausta
Riviväli.
Hei, olen työstämässä vanhaa varastoa/autotallia, jonka olen lisäeristänyt ja nyt olen kattorakenteiden suoristamisen kimpussa. Aion asentaa kattopaneelit, joiden paksuus on 28 mm. Kysymys, joka minulla on, voinko laittaa koolaukset 800 mm välein keskeltä keskelle (cc)?
Voin selventää kattorakennetta. Tasakatto, itsessään kantava runkorakenne, jossa on jo olemassa oleva koolaus (tämä ei ole kantava palkki), joka on sijoitettu 400 mm välein cc.
Kiitollinen nopeasta vastauksesta... Seison naulapistooli kädessä ja raavin päätäni.
Voin selventää kattorakennetta. Tasakatto, itsessään kantava runkorakenne, jossa on jo olemassa oleva koolaus (tämä ei ole kantava palkki), joka on sijoitettu 400 mm välein cc.
Kiitollinen nopeasta vastauksesta... Seison naulapistooli kädessä ja raavin päätäni.
Raakalauta on yleensä 21-22mm tai 17mm, mutta oletko löytänyt todella vahvan version?
Raakalauta kiinnitetään yleensä kattoruoteihin, joiden väli on 1200mm cc, joten 800mm ei pitäisi olla mikään ongelma.
http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=5092&contextPage=5950
Raakalauta kiinnitetään yleensä kattoruoteihin, joiden väli on 1200mm cc, joten 800mm ei pitäisi olla mikään ongelma.
http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=5092&contextPage=5950
Hmmm jooo ehkä liioittelin vähän, råsponten on varmaan vain 22...
Mutta kuten sanot, ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta kysyin vain ollakseni varma...
Mutta kiitos nopeasta vastauksesta..
Naulapyssy alkaa käydä vähän raskaaksi nyt hehehe
Mutta kuten sanot, ei pitäisi olla mitään ongelmaa, mutta kysyin vain ollakseni varma...
Mutta kiitos nopeasta vastauksesta..
Naulapyssy alkaa käydä vähän raskaaksi nyt hehehe
Onko sinulla 95 mm paneelia?
Minulla oli 95 mm, ja "huijasin" naulaamalla vain yhdellä naulalla jokaisen kattotuolin kohdalla.
Lukuun ottamatta kolmea ensimmäistä riviä räystäällä, kahta viimeistä harjalla ja äärimmäisessä kattotuolissa päädyssä, näissä paikoissa naulasin kahdella naulalla.
Käytin myös 65 mm naulaa.
En ole täysin varma, kuinka oikein se on, mutta olen nähnyt suosituksia, että se riittää. Samalla tiedän, että monet naulaavat kahdella naulalla kaikkialla. Ehkä vain vanhasta tottumuksesta?
Mutta kun 8 tonnia kattotiiliä tuli päälle, en voi nähdä, miten se ei riittäisi. Lisäksi minulla on vain 30° kattokaltevuus.
Minulla oli 95 mm, ja "huijasin" naulaamalla vain yhdellä naulalla jokaisen kattotuolin kohdalla.
Lukuun ottamatta kolmea ensimmäistä riviä räystäällä, kahta viimeistä harjalla ja äärimmäisessä kattotuolissa päädyssä, näissä paikoissa naulasin kahdella naulalla.
Käytin myös 65 mm naulaa.
En ole täysin varma, kuinka oikein se on, mutta olen nähnyt suosituksia, että se riittää. Samalla tiedän, että monet naulaavat kahdella naulalla kaikkialla. Ehkä vain vanhasta tottumuksesta?
Mutta kun 8 tonnia kattotiiliä tuli päälle, en voi nähdä, miten se ei riittäisi. Lisäksi minulla on vain 30° kattokaltevuus.
Vanha lanka - sama kysymys:
Riittääkö 800-1000 mm säännöllinen väli seinässä, jossa on 17 mm raakalauta plus kipsi? Ois kivaa jos seinä kestää jonkun hyllyn tai television, ilman että heiluu.
Riittääkö 800-1000 mm säännöllinen väli seinässä, jossa on 17 mm raakalauta plus kipsi? Ois kivaa jos seinä kestää jonkun hyllyn tai television, ilman että heiluu.
cc 600mm ja yksinkertainen kipsilevy ovat oikeastaan aika standardi, joten jos lisäät cc800 mutta samalla lisäät 17mm raakaponttia, ei siitä tuskin tule heikompaa tai heiluvampaa. Uskon, että myös cc1000:lla se on varmasti hyvä.
Mutta OK, arvaan vain, tosin parhaani mukaan ja kaikella sillä tiedolla ja tunteella, jonka voin kerätä. Itse löisin vetoa cc800:n puolesta ilman pienintäkään huolta. Ja luulen myös, että voisin aika helposti valita cc1000:n.
Mutta silti ihmettelen vähän, miksi haluat harventaa koolauksia? Eihän se ainakaan ole suuret rahat muutamassa ylimääräisessä metrissä runkotavaraa...
Mutta OK, arvaan vain, tosin parhaani mukaan ja kaikella sillä tiedolla ja tunteella, jonka voin kerätä. Itse löisin vetoa cc800:n puolesta ilman pienintäkään huolta. Ja luulen myös, että voisin aika helposti valita cc1000:n.
Mutta silti ihmettelen vähän, miksi haluat harventaa koolauksia? Eihän se ainakaan ole suuret rahat muutamassa ylimääräisessä metrissä runkotavaraa...
Ei se ole juurikaan rahaa. Teen töitä hirsiseinillä ja kuten aina vanhoissa taloissa, on sopeuduttava olemassa oleviin mittoihin ja kaikkeen p***aan, joka on tiellä. 400 c/c tuntui vähän liioittelulta, siksi kysymys.
Mutta nyt olen miettinyt koko yön, pitäisikö minun purkaa koko p***ka sen sijaan. On tehtävä uusi ketju
Mutta nyt olen miettinyt koko yön, pitäisikö minun purkaa koko p***ka sen sijaan. On tehtävä uusi ketju
Jäsen
· Stockholm
· 4 638 viestiä
Asennan aina 600cc, joskus voi lähteä ovesta tai ikkunasta, mutta koska teen aina ristikkorungon ja asennan OSB:n ja kipsin päälle, tuntuu eristyksen jne. sovittaminen yksinkertaiselta. Jos aiot laudoittaa, voit vapaasti soveltaa gudsomhaver ;-)
Klikkaa tästä vastataksesi