Ehkä eksyin väärään osioon, mutta kokeillaan.

Aion ripustaa seinäkaapit, malli IKEA och kök, seinälle kodinhoitohuoneessa. Kolme kaappia, yhteensä 180 cm leveä. Minulla ei ole kipsilevyssä puita kiinnitystä varten, eikä kipsilevyn rikkominen ole mahdollista.

Suunnitelmani on kiinnittää 28x70 rima ylös ja alas ja kiinnittää kaappi kaksin paikoin seinälle ulkopuolelle. Minulla on neljä seinäkoolinkia, joihin voin kiinnittää riman.
Toivon, että 45 mm pitkät kiinnitysruuvit riittäisivät kiinnittämään kaapit rimoihin, sillä haluan välttää diffuusiokalvon turhaa lävistämistä.

Mitä asiantuntijat ajattelevat tällaisen asennuksen tukevuudesta?

Vaihtoehtoinen ratkaisu: Tukipuu (28x70 kuten sanot) kaappien alla, ja tavalliset ruuvit kaappien yläreunassa IKEA-tyyliin Molly-ruuvikiinnikkeiden läpi kipsilevyihin.

Missä on diffspärren? Pesutuvassa se on yleensä kaakelin tai muovimaton takana seinällä, eikö niin?
Silloin ei pitäisi olla ongelmia "perforoida diffspärren turhaan".

Ei ongelmaa, pidän kiinni siitä.

Vielä parempi, jos vaihdat glesen 22 mm plyfaan, jonka sahaat suikaleiksi. Silloin vältät glelseessä olevia pitkittäisiä halkeamia, jotka voivat pilata asennuksen kestävyyden.

Kiitos vastauksesta.

Luulen, että jatkan glesen kanssa, jonka otan ja esiporaan neljälle ruuville, jotka laitan seinäpilareihin. Paksu plyfa oli älyttömän kallis. Sitten otan ja poraan lyhyille ruuveille, joilla kiinnitän kaapit gleseen.

// Erik

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.