Olen juuri pystyttänyt ulkoseinän 170*45 ja asentanut raakapontti paperilla, mietin onko rakenne riittävän vakaa betonitiilien asennukseen vai pitäisikö odottaa, että vähän sisäseiniä on ylhäällä varmistamaan?

En haluaisi mieluiten löytää lautakasan tontilta ;)

Mikä on kattoristikoiden mitat, kulma, jänneväli, tukijalat ja lumivyöhyke?

Eli tarkoitatko, että kantavat sisäseinät puuttuvat juuri nyt?

Lumivyöhyke 2,5, jänneväli 7,5 m, kulma 24 astetta. Talo on V-muotoinen, 50/50 Ristikot ja "tavalliset", kattoristikot ovat ostettu ja CE-merkitty.

Ulkoseinä on tällä hetkellä vain pylväillä 170, valmiina siihen tulee kaksi 45 ja laudoitus sekä ulkoverhous.

Se, mikä huolestuttaa minua, on ei niinkään kattorakenteet vaan se, että tuntuu siltä, että seinät ovat herkkiä
jos niihin kohdistuu sivuvoimia, että ne "taipuvat" kuin korttitalo, kun painopiste on korkealla.

Ennen kuin kattotiilet asetetaan, katon tulee olla harvalaudotettu ja ulkoseinät verhoiltu niin, että seinät saavat levymäisyyden. Sen sijaan ei-kantavia seiniä ei tule rakentaa, koska ne ottavat muuten kuormituksen katolta.

sixten88 sanoi:
Ennen kuin kattotiilet asetetaan, tulee katon olla harvalaudoitettu ja ulkoseinät verhoiltu, jotta saat levyrakenteen seiniin. Sitä vastoin yhtään ei-kantavaa seinää ei saa olla rakentunut, koska ne tulevat silloin ottamaan kuorman katolta.
Olen samaa mieltä, ei kattoa katolle :wow: ennen kuin seinät, harvalaudoitus on valmis.

Puhuin erään kirvesmiehen kanssa, joka tietää, ja hän sanoi, että sisäseinät sivuttaissuuntaiseksi jäykistämiseksi ovat välttämättömiä, joten seinät sen on oltava :)

Oletko verhoillut seinät Gnu:lla tai verhouksella, sinulla on riittävä rungon vakaus.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.