Ok, suoraan asiaan: Olen tekemässä paria työpenkkiä autotalliin, ja ajattelin tehdä niistä siirrettäviä, jotta auton saa sisään ilman ongelmia jne. Ensiksi ajattelin pyöriä "jalkajarrulla", jotta penkit pysyisivät paikallaan työskennellessä, mutta sitten törmäsin tähän, pyöriin, jotka jalalla painaessa nostavat ylös niin, että penkki on sen sijaan rungon päällä. Tämä vaikuttaa olevan oikea ratkaisu, mutta olen löytänyt niitä vain Amazonista, ei eBayssa, ja en tiedä mitä hakusanaa käyttää suomeksi… Ne voi tilata Yhdysvalloista, mutta toimituskulut ovat suunnilleen yhtä paljon kuin tuotteen hinta, ja usein joutuu maksamaan tullinkin. Tietääkö joku, mikä näiden nimi voi olla suomeksi tai mistä niitä voi saada?

91K%2BNC6XC7L._SL1500_.jpg

Nämä Axminsteristä (Englanti) minulla on montege-pöydällä sekä joitakin koneita. Toimivat hyvin, jos lattiasi on suhteellisen tasainen.

Mustan teräshengennystelan kuva Axminsterilta, suunniteltu työpöytiin. Mukana pedaali ja kiinnitysosat.

Rutlandsilla on myös:
https://www.rutlands.co.uk/sp+works...orkshop-machine-castors-set-of-4-dakota+dkmmc

Ajattelen kuitenkin itse, että haluan sen liian moniin asioihin, jotta se olisi järkevää, ja ajattelin sen sijaan laittaa pyörät levylle ja nostolaitteen sen päälle, jossa on vaakasuorat laudat, jotka ovat saranoilla kiinni matalassa asennossa, ja sitten ne voidaan nostaa niin, että laudat seisovat nostavassa asennossa. Kuin minikäsikärry, katso kuva. Ehkä tämä on huono idea ja parempi ostaa nämä pyörät ja laittaa ne levylle... tuntuu vain hankalalta ostaa paljon pyöräsarjoja. Niin.
Piirustus minihandtrukista, jossa on puualustoja, pyörät ja saranat. Näyttää prosessin, kuinka alusta nostetaan tason muuttamiseksi.

Tämä kaveri on keksinyt oman ratkaisun!

• Tykkään
Konrad Van Gerpen ja 7 muuta
  • Laddar…
engs
S Svante Svenson sanoi:
Rutlandsilta löytyy myös:
[linkki]

Itse ajattelen kuitenkin, että haluan käytännössä moniin asioihin, jotta se olisi järkevää, ja ajattelin sen sijaan laittaa renkaat levyyn ja nostomekanismin päälle, jossa on vaakasuorat laudat, jotka kiinnitetään saranoilla, kun se on matalassa asennossa, ja sitten voi kallistaa ne niin, että laudat ovat nostavassa asennossa. Kuten pieni käsikärry, katso kuva. Ehkä tämä on tosi huono idea ja parempi ostaa nämä renkaat ja kiinnittää ne levylle... on vain vaikeaa ostaa paljon rengassarjoja. Juuri näin.
[kuva]
Matthias Wandelilla on samankaltainen ratkaisu, mutta irrallisilla vipuvarsilla.
Muokkaus: Näyttää siltä, ettei voi linkittää suoraan tiettyyn aikaan videossa, joten siirry kohtaan noin 6min 40s.

• Tykkään
Carl_Elvis ja 1 muu
  • Laddar…
engs engs sanoi:
Matthias Wandelilla on samankaltainen ratkaisu, mutta irrallisilla vipuvarsilla.
Edit: Näyttää siltä, ettei voi linkittää suoraan aikaan videossa, joten siirry noin kohtaan 6m 40s.
[media]
Olen varmaankin nähnyt sen joskus, mutta mielestäni se vaikutti hieman huteralta, jos niitä ei ole lukittu millään tavalla. Ehkä kannattaa kuitenkin kokeilla sitä ensin ja katsoa, pitääkö paikkaansa vai ei.

Marinon malli oli todella älykäs... Luulen, että tällä kertaa käytetään axminsterin pyöriä, mutta seuraavassa penkissä täytyy ehkä kokeilla sitä mallia!

• Tykkään
Svante Svenson
  • Laddar…
Hyvät ketjut tarvitsevat elvytystä.

Katso tämä. Täysin loistava ja toimii erinomaisesti raskaiden penkkien kanssa. Helppo koota. Rakensin nämä CNC-penkille, joka on raskas ja vaatii vakautta, mutta jota on joskus siirrettävä.

• Tykkään
Cpt-Keso
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.